اقتصادی

دردسر تغییر کد پستی برخی مودیان مالیاتی/ اطلاعات مودیان اصلاح می‌شود+سند

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۳ دردسر تغییر کد پستی برخی مودیان مالیاتی/ اطلاعات مودیان اصلاح می‌شود+سند

معاون درامدهای مالیاتی با اشاره به تغییر کد پستی برخی مودیان مالیاتی اعلام کرد امکان ویرایش اطلاعات این دسته از مودیان فراهم خواهد شد.

دردسر تغییر کد پستی برخی مودیان مالیاتی/ اطلاعات مودیان اصلاح می‌شود+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی اعلام کرد مودیان مالیاتی که کد پستی آنها از سوی اداره پست تغییر کرده، می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

در این نامه آمده است:‌ به قرار اطلاع واصله؛ در برخی مناطق کشور، ادارات پست اقدام به تغییر گشت پستی نموده و این امر موجب شده تا علی رغم عدم تغییر محل فعالیت مؤدیان مالیاتی در سال ۱۳۹۸ نسبت سال ۱۳۹۷)، کد پستی ملک و به تبع آن اطلاعات ثبت نام پرونده مالیاتی مؤدی تغییر نموده و در نتیجه در سامانه ثبت نام، مؤدی مربوط به عنوان مؤدی جدید شناسایی شده و وفق ماده ۸ دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/ ۵۱۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ امکان بهره مندی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم از وی سلب شود.

همچنین برای مؤدیان موضوع تبصره ۱ ماده ۳ آئین نامه اجرایی ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مانند وکلا، پزشکان و … که بر اساس مجوز صادره از مراجع ذیصلاح فعالیت می نمایند نیز مشکل مشابهی گزارش شده است.

با عنایت به مصوبات کارگروه مهندسی مجدد فرآیندهای سامانه یکپارچه مالیاتی (BPR) تغییرات مورد نیاز در سامانه مدیریت اطلاعات ثبت نام (management) اعمال شده و امکان اصلاح ثبت نام مؤدیان مذکور از سوی ادارات امور مالیاتی ذیربط فراهم می باشد.

با توجه به موارد فوق و در راستای اجرای دستورالعمل مذکور و تکریم ارباب رجوع، مقرر می دارد. در مورد مؤدیان موصوف، ادارات امور مالیاتی ذیربط با مراجعه مؤدیان و حصول اطمینان از اینکه مؤدی مشمول شرایط فوق الذکر می باشد، به قید فوریت نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت نام پرونده مالیاتی مربوط، اقدام نمایند.

در این راستا ضروری است ادارات کل امور مالیاتی در فرصت باقیمانده تا پایان مرداد ماه سال جاری، نسبت به اطلاع رسانی موارد لازم به مؤدیان مربوط به نحو مقتضی اقدام نمایند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن