اقتصادی

دولت در بخش صنعت هوشمندانه عمل نمی‌کند/از فرصت رشد نرخ ارز استفاده نشد

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ – ۰۲:۰۴ دولت در بخش صنعت هوشمندانه عمل نمی‌کند/از فرصت رشد نرخ ارز استفاده نشد

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت در بخش صنعت و تولید چابکی لازم را ندارد و هوشمندانه رفتار نمی‌کند.

دولت در بخش صنعت هوشمندانه عمل نمی‌کند/از فرصت رشد نرخ ارز استفاده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «از مشاوران اقتصادی خارجی برای تقویت صنعت کمک گرفته شود» خواستار توجه بیشتر دولت و وزارت صنعت به بخش تولید و صنعتگران شده‌اند.

در این مورد داریوش محمودی، کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت در بخش صنعت و تولید چابکی لازم را ندارد و هوشمندانه رفتار نمی‌کند، در مورد تأکید معاون وزیر صمت بر لزوم حرکت به سمت انقلاب در سرمایه‌گذاری گفت: وضعیت کنونی سرمایه‌گذاری ایران در بخش تولید و صنعت خوب نیست و ضروری است که به این موضوع پرداخته شود.

وی حفظ سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از صنعت و تولید را حتی ضروری تر از رشد سرمایه‌گذاری در آن دانست و گفت: متأسفانه اصل سرمایه در بخش‌هایی از تولید و صنعت حفظ نمی شود و لذا عبارت «انقلاب سرمایه گذاری» در چنین شرایطی جای سوال و ابهام دارد.

محمودی تصریح کرد: ما متأسفانه از اتفاقاتی که در حوزه ارز افتاده و مزیت های نسبی در بخش تولید که فرصتی را برای کشور فراهم کرده استفاده چندانی نکردیم و شرایط فعلی و نوسانات بازار سرمایه و مسکن و ارز و طلا هم نشان می‌دهند که وضعیت تولید در کشورمان مطلوب نیست.

وی افزود: درست است که تحریم ها و شیوع کرونا سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را به شدت تحت تأثیر قرار داده، اما حتی در این شرایط هم نسبت به سایر کشورها عملکرد خوبی نداشتیم.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: خروجی امر سرمایه‌گذاری، اشتغال زایی است و بنابراین زمانی شرایط اشتغال در کشور بهبود پیدا خواهد کرد که سرمایه‌گذاری، شرایط خوبی داشته باشد.

* انقلاب در سرمایه‌گذاری؛ کار تبلیغاتی است

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این مورد گفت: انقلاب سرمایه گذاری موضوع جدیدی نیست و هر اقتصادی برای پویایی نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی تأکید مسئولان بر لزوم حرکت به سمت انقلاب در سرمایه گذاری را با توجه به مشکلات فعلی، نوعی کار تبلیغاتی خواند و افزود: هر اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری است، اما تمایل مردم هم بیشتر به سرمایه‌گذاری در بازار ارز و سکه و مسکن و نه تولید است.

مرحبا با بیان اینکه بخش صنعت و تولید در کشور هنوز شرایط سرمایه گذاری با سود مناسب را پیدا نکرده گفت: ما باید سرمایه‌گذاری را به یک امر درجه یک در اقتصادمان تبدیل کرده و بسترهای لازم را برای این کار فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انقلاب سرمایه‌گذاری را نیازمند یک عزم ملی و جدی دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس معمولاً به صورت منطقه‌ای و در حوزه انتخابیه خود اقداماتی را برای رفع مشکلات اقتصادی انجام می‌دهند، اما معتقدم که باید در سطح ملی کارهای اساسی انجام داد که برای این مهم، نیازمند سرمایه‌گذاری و تکنولوژی هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن