ورزشی

دومینوهای انتخاب یک سرمربی/ از استراماچونی تا کریمی و دایی، سورپرایز لیگ بیستم کدام ‌است؟

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 07:45 منتشر شده در مورخ: 1399/06/15 شناسه خبر: 1643572 هزارتوی درهم پیچیده برای نیمکت‌ها؛ دومینوهای انتخاب یک سرمربی/ از استراماچونی تا کریمی و دایی، سورپرایز لیگ بیستم کدام ‌است؟ دومینوهای انتخاب یک سرمربی/ از استراماچونی تا کریمی و دایی، سورپرایز لیگ بیستم کدام ‌است؟ فصل پرفشار و فرسایشی نوزدهم با قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی به پایان رسید و از امروز دغدغه‌های انتخاب سرمربی برای مدیران باشگاه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیگ نوزدهم با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش باز هم با قهرمانی مجدد پرسپولیسی‌ها به پایان رسید. سرخ‌های پایتخت درحالی به چهارمین قهرمانی پیاپی خود دست یافتند که فصل 99-98 را با خروج برانکو ایوانکوویچ محبوب و تجربه هدایت دو سرمربی متفاوت طی حدود 10 ماه سپری کردند. فصل اخیر لیگ یکی از عجیب‌ترین و البته بی‌ثبات‌ترین لیگ‌های تاریخ فوتبال ایران در موضوع سکان‌داران هدایت تیم‌ها و کادرفنی آن‌ها بود.

لیگ کرونازده اخیر در شرایطی به پایان رسید که از بین 16 تیم لیگ برتری تنها 3 تیم با سرمربی‌هایی که فصل را با آن‌ها آغاز کرده بودند توانستند به هفته پایانی برسند و 13 تیم مابقی همه حداقل دو و حداکثر 4 و یا حتی 5 سرمربی متفاوت را طی 30 بازی روی نیمکت خود مشاهده کردند. فولاد، سایپا و نفت MIS تنها تیم‌هایی بودند که به ترتیب با جواد نکونام، ابراهیم صادقی و مهدی تارتار فصل را آغاز کردند و با همین 3 نفر هم به اتمام رساندند.

تغییرات گسترده در کادرفنی تیم‌های مطرح و بزرگ اما منتهی به نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نبود و اخباری از ادامه تغییرات حتی در لیگ بیستم و با وجود کسب نتایج مناسب توسط برخی سرمربیان هم به‌گوش می‌رسد. لذا برخی اخبار قطعی اما منتشرنشده و تعدادی از شنیده‌های موثق از راهروهای ساختمان سازمان لیگ را در ادامه خواهید خواند.

سپاهان؛ جایی برای تولد دوباره!

امیر قلعه‌نویی که لیگ هفدهم را با مقام نایب‌قهرمانی تیم ذوب آهن به اتمام رسانده بود، در شهر اصفهان اتراق کرد تا لیگ هجدهم و نوزدهم را نیز با طلایی‌های دیار زاینده‌رود توافق کند و برای کسب یک قهرمانی دیگر با سپاهانی‌ها در این استان باقی ماند. رویاهای ژنرال اما نه تنها در فصل اول حضورش در سپاهان، بلکه در دومین فصل هدایت رختکن طلایی‌ها هم بی‌نتیجه و بی‌ثمر ماند تا امیر قلعه‌نویی برای نخستین بار در کارنامه سرمربی‌گری‌اش زودتر از پایان فصل از ادامه همکاری با تیمش خودداری کند و استعفای پیش از موعد را به مدیران باشگاه تقدیم کند. امیرخان پس از دو شکست پیاپی مقابل شاگرد سابق خودش، فرهاد مجیدی و از دست دادن شانس قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر دیگر جایی برای خود روی نیمکت سپاهانی‌های برافروخته و شاکی ندید و هدایت طلایی‌ها را به تکسیرا واگذار کرد.

پس از پایان لیگ اما تغییرات گسترده در هیئت‌مدیره و کادر مدیریتی باشگاه سپاهان با بازگشت محمدرضا ساکت همراه شد تا گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب فرمانده نیمکت تیم اصفهانی آغاز شود. از اصفهان شنیده می‌شود که اعضای هیئت‌مدیره با سپردن سکان هدایت تیم سپاهان به محرم نویدکیا موافقند و درکنار محرم می‌خواهند از حضور یک مدیرفنی خارجی و کارکشته نیز استفاده کنند تا هم به تجربیات هافبک یاغی سابق افزوده شود و هم مشکلی برای محرمی که مدرک A سرمربی‌گری را هنوز دریافت نکرده، ایجاد نشود. این سناریوی جذاب اما در مقابل تصمیم مدیرعامل باشگاه قرار دارد؛ جایی که محمدرضا ساکت قصد دارد با پیشنهادی خیره‌کننده سرمربی تیم قهرمان لیگ نوزدهم را به اصفهان بکشاند و با یحیی گل‌محمدی تیمی برای قهرمانی در لیگ بیستم ببندد. برنامه‌ای که با حضور ساکت و حمایت‌های مالی مجموعه فولاد مبارکه اصلاً بعید نیست و همه‌چیز به پرسپولیس و یحیایش بستگی خواهد داشت. البته برای هدایت طلایی‌های اصفهانی با جواد نکونام، سرمربی جوان و موفق فولاد هم صحبت‌هایی شده تا از او به‌عنوان پلن B در صورت عدم توافق با محرم و یحیی استفاده شود.

پرسپولیس؛ حفظ سرمربی قهرمان یا یک شگفتی غیرمنتظره؟!

قرمزهای پیاتخت که چهارمین قهرمانی پیاپی را با یحیی تجربه کردند، قاعدتاً به هیچ وجه نمی‌خواهند تا سرمربی جوان خود را از دست بدهند اما اگر اتفاقاتی عجیب گریبان‌گیر سرنوشت رهبر نیمکت سرخ‌ها شود، دو تاکتیک شگفت‌انگیز در دستور کار مدیران پرسپولیس قرار دارد. از ساختمان باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که هیئت‌مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه با قاطعیت از یحیی گل‌محمدی حمایت می‌کنند اما در صورت هوایی شدن این سرمربی و پیوستنش به تیمی دیگر، پیشنهادی جذاب و پولساز منتظر قرمزهاست.

شرکت آتیه داده‌پرداز که کارگزار رسمی باشگاه پرسپولیس است و حمایت‌های مالی خوبی نیز از سرخ‌ها داشته، در نظر دارد تا سفیر برند آرشاکلاب (یکی از باشگاه‌های زیرمجموعه شرکت آتیه) را با مبلغ هنگفتی شارژ مالی به نیمکت تیم پرسپولیس در لیگ بیستم تحمیل کند. درصورتی که یحیی برای ترک نیمکت پرسپولیس مجاب شود، علی کریمی به‌عنوان یک شگفتی بزرگ سکان هدایت قرمزها را برعهده می‌گیرد که این امر با تزریق مبلغی بین 20 تا 30 میلیارد تومان به‌عنوان کمک هزینه مالی به حساب باشگاه پرسپولیس همراه خواهد شد. سرمربی‌گری علی کریمی در تیم پرسپولیس هم از هدایت سکوهای پرالتهاب قرمز برخوردار خواهد بود و هم عواید مالی بسیاری برای باشگاه و کارگزار اقتصادی‌اش خواهد داشت.

البته در صورت شکست خوردن این پروژه بازهم دست مدیران قرمزها خالی نیست و می‌توانند روی مهدی تارتار هم حساب کنند. سرمربی موفق تیم نفت مسجدسلیمان با کارنامه پرباری که دارد با چند باشگاه صحبت های جدی داشته اما همه چیز را منوط به صبر برای پرسپولیس کرده تا اگر یحیی نیمکت سرخ‌ها را ترک کرد، به تهران سفر کند.

تراکتور؛ ساکت قهرمان شد اما زنوزی مربی اسمی دوست دارد!

پرشورهای تبریزی که نه از اولیویرا، نه از توشاک و نه از مصطفی پاشا خیری دیده‌اند؛ لیگ نوزدهم را با ساکت الهامی به اتمام رساندند و تجربه قهرمانی جام حذفی را هم کسب کردند اما ساکت هرگز انتخاب مالک متمول تراکتور برای فصل آتی نبوده و اتیکت سرمربی موقت روی سینه این سرمربی تا آخرین لحظه هم وجود دارد. با توجه به قهرمانی تراکتور با الهامی او فعلان کارت سبز زنوزی را برای فصل آینده در جیب دارد اما زنوزی بدش نمی آید برای فصل آتی بسان همه فصول گذشته یک چهره بزرگ و دهان پرکن را روی نیمکت داشته باشد. از تبریز به‌گوش می‌رسد که محمدرضا زنوزی شخصاً با علی دایی وارد مذاکره شده تا بتواند او را برای هدایت سرخ‌های استادیوم یادگار در فصل آتی مجاب کند. زنوزی گویا برای هدایت تراکتور به علی دایی اختیار تام داده و همه‌چیز را به شهریار فوتبال ایران واگذار کرده تا دایی را به کار در خارج از تهران ترغیب کند.

علی دایی که پیش از این بارها با پیشنهادات تیم‌های غیرتهرانی مواجه بود و هربار به بهانه بیزینس‌هایش از قبول هدایت تیم‌های شهرستانی سرباز می‌زد، این‌بار با پیشنهادی وسوسه انگیزی مواجه شده تا برای سفر به تبریز تحریک شود. البته مالک متمول تراکتور خود نیز به‌عنوان یک شخصیت بزرگ اقتصادی و تجاری شناخته می‌شود و این امر شاید به بهبود روابط بین شهریار بیزینس‌مَن و زنوزی تاجر کمک کند. با هر سناریویی اما ساکت الهامی برای نیمکت تی‌تی‌ها یک گزینه جدی است اگرچه زنوزی به نام‌های بزرگ دل بسته، نه کوچک‌های هرچند موفق.

استقلال؛ «فرهاد» با «احمد» سعادتمند نشد، هزارتوی درهم پیچیده برای یک نیمکت!

بی‌شک عنوان پرحاشیه‌ترین نیمکت تاریخ لیگ برتر به استقلال مدل 99-98 تعلق می‌گیرد. پس از خروج ناگهانی استراماچونی و هدایت وریا غفوری در چند بازی نیم فصل، فرهاد مجیدی به تیم محبوبش برگشت تا آبی‌ها را از جهنم نجات دهد. فرهاد با کسب نتایج موفق و رسیدن به مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر و حضور در فینال حذفی تقریباً همه‌ مقدمات را برای محکم کردن جایگاهش در لیگ بیستم فراهم کرده بود اما روابط تیره و تارش با احمد سعادتمند کار را به جایی رساند که هواداران آبی‌ها از حالا برای آینده تیم‌شان نگران باشند. پس از سفر عجیب و بدموقع احمد سعادتمند به ایتالیا برای مذاکره با آندره‌آ استراماچونی برای کسب تخفیف در غرامت 3 میلیون یورویی، شایعه پیشنهاد مدیرعامل استقلال به سرمربی ایتالیایی برای پذیرفتن مجدد هدایت استقلال در لیگ بیستم منتشر شد که خواب و خوراک را از سرمربی جوان آبی‌ها گرفت تا بالاخره سکوت مجیدی شکسته شود و استعفای اینستاگرامی‌اش را با ترور شخصیتی مدیرعامل استقلال اعلام کند.

عاشقانه‌های نافرجام فرهاد و استقلال بالاخره با سوت پایان دیدار نهایی جام حذفی و شکست عجیب شاگردان فرهاد مقابل تراکتور تمام شد. بحران اصلی اما در رختکن استقلال و روی نیمکت داغ این تیم هنوز باقی‌است و سعادتمند هم دنیا را طلب می‌کند و هم آخرت را. مدیرعامل استقلال برای افزایش محبوبیتش روی سکوها و پیدا کردن یک جانشین مناسب برای فرهاد به ایتالیا رفت تا استرا را بازگرداند اما قانون فدراسیون فوتبال همه رویاهایش را خراب کرد تا سعادتمند بماند و گزینه‌های داخلی. محمود فکری و علیرضا منصوریان به‌عنوان دو سرمربی استقلالی با پایگاه معتبر هواداری اما احتمال هرگونه انتقال به نیمکت استقلال را تکذیب کردند و به‌نظر هم نمی‌رسد که جواد نکونام ریسک کند و روی نیمکت استقلال بنشیند. در شرایطی که همه فکر می‌کردند امیر قلعه‌نویی نفر بعدی کادرفنی استقلالی‌هاست و احمد سعادتمند به پشتوانه بستن با ژنرال، فرهاد را دور انداخته، امیرخان با عقد قراردادی سفید! به گل‌گهر سیرجان پیوست تا سال‌های انتهایی حرفه‌اش را در سیرجان سپری کند. با رفتن امیر حالا دیگر گزینه‌ای برای سعادتمند باقی نمانده و مدیرعامل استقلال نمی‌داند چه باید بکند. شاید بازگشت سرمربی‌های قدیمی مانند پرویز مظلومی یا صمد مرفاوی در اندیشه‌ مدیرعامل آبی‌ها باشد؛ البته پس از قطعی شدن شکست در پروژه شیرین بازگشت استرا!

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1643572 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • دومینوهای انتخاب یک سرمربی/ از استراماچونی تا کریمی و دایی، سورپرایز لیگ بیستم کدام ‌است؟

  • دوپلانتیس بهترین نتیجه پرش با نیزه را در سال ۲۰۲۰به ثبت رساند

  • رحمان روى نیمکت سبز

  • غیبت میلیچ و دیاباته در تست کرونای آبی ها تکذیب شد

  • طلب نایدنوف تسویه شد/ پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته نمی شود

  • دوومیدانی قهرمانی باشگاههای کشور | جلسه فنی مسابقات مرحله اول برگزار شد

  • تیراندازی اهداف پروازی| فرح پور و پرورش نیا قهرمانان تراپ شدند

  • بازدید موسوی از محل برگزاری مسابقات جام حذفی تنیس

  • نشست مالک جدید ماشین‌سازی با مدیران باشگاه

  • جشن قهرمانی تراکتور در ورزشگاه شهید سلیمانی برگزار شد

  • خلیل زاده: جعبه سیاه استراماچونی من هستم!/ بهتر است دوستان بازی‌هایی که شروع کرده‌اند را به پایان برسانند

  • اولین نشست کمیته فنی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال فردا برگزار می‌شود

  • پرسپولیس به مصاف شهر خودرو می‌رود/ تمرین سبک 13 پرسپولیسی

  • آبی ها با مربی موقت در آسیا

  • عارفی مقام: اوجاقی برنامه تمرین به من داده/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمریناتم را پیگیری می‎ کنم

  • استقلالی‌ها تست کرونا دادند

  • واکنش باشگاه استقلال به درگیری در فرودگاه مهرآباد

  • تفتیان هشتم شد

  • انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان برترین فدراسیون در جهان

  • اردونشینان تکواندو تست کرونا می دهند

  • مشفقی: سپاهان با چهره های نام آشنا در لیگ دوومیدانی شرکت می کند/ از اردیبهشت مهیای مسابقات شدیم

  • دپارتمان آموزش تنیس روی میز راه اندازی می شود

  • زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون شمشیربازی

  • امامی: تصمیمات اولیه برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی گرفته شده/ نفرات دعوت شده تست کرونا می دهند

  • هافبک تیم ملی به قطر می رود یا یونان؟

  • اسکوچیچ: سعی می‌کنم تیم جدیدی برای ایران بسازم

  • نظری: درباره بازگشت استراماچونی هیچ چیز نمی دانم

  • نژاد مهدی به سپاهان پیوست

  • در نشست آنلاین کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا چه گذشت؟

  • با صبر و آرامش ظفر «تراکتور» حاصل شد

  • مدیران استقلال هواداران را بازی ندهند/ استراماچونی مجاز به بازگشت نیست

  • مظلومی: خدا از کسانی که جام را از استقلال گرفتند نگذرد!

  • استقلال برای استراماچونی دعوت‌نامه ارسال می‌کند!

  • انصاری: فصل خیلی خوبی داشتیم/ به هدف‌مان رسیدیم

  • شجاعی: برای فوتبالی که کمیته انضباطی‌اش متخلف است باید تأسف خورد/ رأی جعلی علیه من صادر کردند

  • چشمی: علاف این سیرک مسخره‌ شده بودیم

  • غفوری: به خودی‌هایی که باعث شکست استقلال شدند، تبریک می‌گویم

  • الهامی: شرایط داوری اذیت‌مان کرد/ چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌شود

  • سرمربی استقلال همه‌چیز را گردن گرفت/ خداحافظی فرهاد از آبی‌ها؟

  • 4 بازیکن استقلال و تراکتور تست دوپینگ دادند

  • تراکتوری‌ها استقلال را به پلی‌آف فرستادند/ پرسپولیس و تراکتور مستقیم در آسیا

  • تراکتور بالاخره جام گرفت!

  • برگزاری دومین جلسه وبینار کومیته با حضور و تدریس سجاد گنج‌زاده

  • سرلک پرسپولیسی شد/ رضایت‌نامه 2 میلیاردی میلاد شنبه پرداخت می‌شود

  • تغییرات گسترده در ملوان بندرانزلی/ پژمان نوری مدیرعامل شد، مازیار زارع سرمربی

  • قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر شد + عکس

  • انجمن بین‌المللی فدراسیون‌های ورزش‌های زمستانی در بالاترین رتبه بندی نظام حاکمیتی قرارگرفت

  • آغاز اردوهای نوجوانان و جوانان جودو تا پایان شهریور

  • مدال‌آور کشتی المپیک ایران از بند سرطان رها شد

  • اسکوچیچ: برای اتلاف وقت به ایران نیامده‌ام/ مشکلات تیم ملی را شناسایی کرده‌ایم

  • هاشمیان: دیدار با ازبکستان و تاجیکستان قطعی‌ست/ به‌دنبال جبران در دور برگشت هستیم

  • پاداش ویژه برای آبی‌ها درصورت قهرمانی/ مطالبات بازیکنان تا انتهای شهریور پرداخت می‌شود

  • بشار با قراردادی 10 میلیارد تومانی تمدید می‌کند/ ریخت‌وپاش قرمزها در پنجره نقل‌وانتقالاتی

  • آغاز اردوی ملی‌پوشان تکواندوی ایران از هفته آینده/ دختران تکواندوکار از اول مهر وارد اردو می‌شوند

  • ویزای دادخواهان ایرانی صادر شد/ هیئت جودوی ایران، اواخر شهریور در لوزان

  • نورشرق: از امضای قراردادهای سفید پرهیز شود/ نسخه قرارداد باشگاه و سازمان لیگ باید عینا مطابق یکدیگر باشد

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن