ورزشی

دکمه قطع‌صدای دردسرساز/ مات شدن استاد بزرگ شطرنج به‌دست رئیس سابق!

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 12:10 منتشر شده در مورخ: 1399/05/20 شناسه خبر: 1635464 یک اتفاق عجیب در مسابقات شطرنج؛ دکمه قطع‌صدای دردسرساز/ مات شدن استاد بزرگ شطرنج به‌دست رئیس سابق! دکمه قطع‌صدای دردسرساز/ مات شدن استاد بزرگ شطرنج به‌دست رئیس سابق! برگزاری مسابقات جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران با حاشیه‌های بسیاری همراه شد؛ احسان قائم‌مقامی توانایی کار با کامپیوتر را نداشت تا برای مسابقه به فدراسیون برود و پهلوان‌زاده نیز با دست‌کاری کامپیوتر او مقصر اصلی عنوان هفتمی این ستاره بزرگ شطرنج لقب بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد پهلوان‌زاده که در روزهای ریاستش بر فدراسیون شطرنج کشور بارها حواشی مهمی را پیرامون این رشته ایجاد کرد و مشکلات دردسرسازی نظیر پناهندگی استعدادهای جوان ایرانی را در زمان مدیریتش تجربه کرد، در جریان برگزاری رقابت‌های شطرنج آنلاین بار دیگر خبرساز شد. مسابقات جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران (بزرگداشت مدافعان سلامت) با حضور 12 استاد بزرگ شطرنج ایران در بخش آقایان و بانوان و در یک جدول به صورت آنلاین برگزار شد. در حالی که فدراسیون شطرنج خبر برگزاری این مسابقات را اطلاع‌رسانی کرده بود، اما نتایج نهایی و رده‌بندی از سوی روابط عمومی دو روز پس از پایان رقابت‌ها اعلام شد تا همین مسئله ابهاماتی را به دنبال داشته باشد.

در جریان مسابقه احسان‌قائم‌مقامی و مسعود مصدق‌پور و در حالی که قائم‌مقامی با شرایط بسیار بهتری نسبت به حریفش پیش بود و فقط چند ثانیه تا پیروزی فاصله داشت، مهرداد پهلوان‌زاده رئیس دوره گذشته و سرپرست برگزاری این مسابقات در اقدامی عجیب، با یک مداخله غیر ضرورى و عجیب ماوس کامپیوتر را از قائم‌مقامی گرفت و کنترل بازى را براى ثانیه‌هایى از دست قائم مقامى خارج کرد و باعث شد هم زمان و هم تمرکز این شطرنج‌باز و نهایتاً یک امتیاز کامل از او گرفته شود. همین مسئله باعث شد تا تمرکز قهرمان شطرنج ایران در این مسابقات آنلاین کاملاً برهم بریزد و او در حالی که می‌توانست یکی از رتبه هاى برتر را از آن خود کند، در نهایت در رده هفتم قرار بگیرد.
در پایان مسابقات تدارکاتى استادان ایران موسوم به جام مدافعان سلامت پرهام مقصودلو با کسب 10 امتیاز از 12 دیدار به عنوان قهرمانی رسید. آرش طاهباز با کسب 9.5 امتیاز نایب قهرمان شد و مسعود مصدق‌پور با کسب 9 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. احسان قائم مقامی که با ریتینگ رپید 2566 بخت نخست قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شد در پایان این مسابقات آماده‌سازی بین سه نفر برتر قرار نگرفت که البته ظاهرا ً این اتفاق بى‌دلیل نبوده است.

اصول برگزاری مسابقات آنلاین آن‌هم در شرایط کرونایی فعلی کشور این است که شرکت‌کنندگان از منزل خود در رقابت‌ها شرکت کنند تا هم جنبه نمادین مبارزه با شیوع بیشتر این بیماری حفظ شود و هم مشکلات دیگری گریبان‌گیر سلامت اساتید شطرنج نشود، اما احسان قائم‌مقامی خودش ترجیح داد تا برای شرکت در این مسابقه در فدراسیون حاضر شود که مشکل فوق به‌وجود آمد.

قائم‌مقامی: پهلوان‌زاده باعث شکست من شد!

احسان قائم‌مقامی درمورد برگزاری این مسابقات و اینکه چرا چنین عملکرد دور از انتظاری در این دوره از رقابت‌ها داشت، گفت: این مسابقات به عنوان رقابت‌های آماده‌سازی در دستور کار قرار گرفت که اتفاق بسیار مثبتی بود. ملی‌پوشان شطرنج ایران باید از 31 شهریور در المپیاد جهانی حضور پیدا کنند و برگزاری بازی‌های جام مدافعان سلامت کمک می‌کرد تا آنها در شرایط مسابقه قرار بگیرند و با فرمت برگزارى مسابقات المپیاد آشنایى پیدا کنند.

استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: باید از مسئولان برگزاری این مسابقات تشکر کنم. سرپرستی این رقابت‌ها را مهرداد پهلوان‌زاده و سرداوری آن را عرفان هاشمی بر عهده داشت. فکر و ایده بسیار خوبی بود و مطمئنم که این رویداد به بالا بردن سطح آمادگى فنى و ذهنى و روانى ملی‌پوشان ایران کمک کرده است.

قائم‌مقامی ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که باید مدنظر داشت این بود که این رقابت‌های جنبه آماده‌سازی داشت و اخبار آن نباید انعکاس پیدا می‌کرد، چون رقابتی درون اردویی بود، اما در این بین برخی‌شیطنت‌هایی کردند. به هر حال فدراسیون شطرنج انتخابات مهمی در پیش دارد و برخی‌ها به دنبال منافع شخصی خود هستند. در این پیکارها من در فرم نسبتاً مطلوبى قرار داشتم و بدون باخت پیش می‌رفتم و در یکى از دورهای پایانی در حالى که وضعیت کاملاً برنده داشتم اتفاق عجیبى رخ داد و باعث ناراحتى شدید و اعتراض من شد.

وی افزود: پهلوان‌زاده که مسئول برگزاری مسابقات بود ناگهان پشت صفحه لپ تاپ من آمد و بی‌دلیل کنترل بازی مرا براى ثانیه‌هایى از من گرفت و نه تنها ثانیه‌هاى طلایى از زمان باقى مانده‌ام، که کلاً تمرکز و ریتم مسابقه‌اى من به واسطه حرکت عجیب وی از من سلب شد. شطرنج سریع بازى تمرکز و اعصاب و ثانیه‌ها است. او یک داور و برگزار کننده بین‌المللى ممتاز است که نباید این حرکت را انجام می‌داد.

قائم‌مقامی عنوان کرد: من آن بازی را واگذار کردم و بسیار برافروخته شدم. خطاب به پهلوان‌زاده گفتم که تا چه زمانی این روند باید علیه من ادامه پیدا کند؟ این سوال من اشاره به موارد متعدد تضییع حقم در قالب وِتو راى کمیته فنى و همچنین تنظیم جهت‌دار آیین نامه‌هاى انتخاب تیم ملى و مسابقات قهرمانى کشور داشت.

استاد بزرگ شطرنج ایران اظهار داشت: نتیجه این بازى باعث ایجاد تغییرات زیادی در جدول رده‌بندی‌ در پایان آن دور بازی‌ها شد و من را به شدت عصبانى کرد و روى عملکردم در دو بازى بعد هم تاثیر منفى گذاشت. البته پهلوان زاده دقایقى بعد عذرخواهى کرد، اما هیچکس نمی‌داند که چرا من هفتم شدم و همه فقط با تعجب این خبر را می‌خوانند و از من می‌پرسند چرا؟

قهرمان شطرنج ایران و غرب آسیا گفت: پهلوان‌زاده خود اعلام کرد که اشتباه او باعث شکست من شده است، اما این عذرخواهی و اعتراف دردی از من دوا نمی‌کرد. او مدعی بود که در سیستم من صدایی می‌آید و می‌خواست که مشکل را رفع کند. او توقع دارد از اتفاقی که افتاده ناراحت نباشم، اما من طى این چند روز واقعاً دلخور و ناراحت بودم.

وی ادامه داد: پهلوان‌زاده از چهره هاى شاخص این رشته است و خدمات ارزشمند زیادى در شطرنج داشته است و به این دلیل از او انتظار نداشتم. سعى می‌‌کنم اتفاقات را فراموش کنم. امیدوارم که از این به بعد شاهد چنین رفتارهایى نباشیم. در نهایت باید بگویم علی‌رغم تمامى حاشیه‌هاى ناخوشایند، برگزارى این مسابقات را به فال‌نیک ‌می‌گیرم. پرهام مقصودلو در فرم خیلى خوبى قرار دارد، من و محمدامین طباطبایى و آرین غلامى طى روزهاى آینده باید بازی‌هاى تمرینى بیشترى داشته باشیم. تیم ما بسیار قدرتمند و پر امید است. دختران ملى‌پوش کشورمان هم بازی‌هاى قابل قبولى را به نمایش گذاشتند و امیدوارم بتوانند درخشان ظاهر شوند.

پهلوان‌زاده: خواستم صدای کامپیوتر قائم‌مقامی را قطع کنم!

مهرداد پهلوان زاده رئیس سابق فدراسیون شطرنج در واکنش به اظهارات قائم‌مقامی گفت: لازم است چند مطلب را بگویم. در کل فلسفه برگزاری این مسابقات آمادگی ملی پوشان برای المپیاد آنلاین بوده که قرار است دو هفته دیگر برگزار شود. هیچ کدام یک از مسابقات آنلاین داخلی با دوربین برگزار نمی شود. مسابقه ای که فدراسیون برگزار کرد اولین رقابتی بود که به شکل بین المللی برگزار شد و تاکنون داخل ایران هیچ مسابقه ای مثل این نبوده که برگزار شود. در کل قرار بود 14 شطرنج باز به این مسابقات دعوت شده و به رقابت بپردازند که پویا ایدنی به دلیل کمر درد از حضور در این رقابت ها انصراف داد.

سرپرست مسابقات در ادامه افزود: بنابراین با این انصراف قرار شد 13 شطرنج باز به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت بپردازند. آقای قائم مقامی روز اول را بازی کرده و بعد از آن انصراف داد! قائم مقامی گفت که چون کامپیوتر را بلد نیستم و کسی هم در فدراسیون نیست انصراف می‌دهم. ما به او گفتیم چرا می خواهید انصراف دهید ، که قائم مقامی جواب داد چون کامپیوتر بلد نیستم! حتی به او گفتیم که کاری ندارد اما باز هم جواب داد که نمی توانم!

پهلوان زاده بیان کرد: به او گفتم که من در فدراسیون حاضر شده تا شما بازی کنید. مسابقات در چهار روز پیگیری شد و قائم مقامی روز دوم در مسابقات حاضر نشد. در روز سوم، من به خاطر قائم مقامی در فدارسیون حاضر شده و کامپیوتر را برای او راه اندازی کردم. قائم مقامی چند بازی را عقب انداخت و جدول بازی ها را به هم زد اما به هرحال من برای او در فدراسیون حاضر شدم زیرا که او باید در المپیاد با همین وضع ظاهر شود.

رئیس سابق فدراسیون شطرنج تصریح کرد: یک دور مانده به آخر این رقابت ها قائم مقامی با مصدق پور بازی داشت. لازم به ذکر است که من همزمان با مسئولیت های متفاوت داور المپیاد جهانی هم هستم. به دلیل اینکه صدای کامپیوتر قائم مقامی، اذیت نکند من یک لحظه هنگام بازی او دکمه قطع صدای کامپیوترش را زدم، همین. فقط من کامپیوتر را بی صدا کردم و قائم مقامی هیچ چیز نگفت و بازی ادامه پیدا کرد. بعد از باخت او گفت که این شکست تقصیر شما بوده است. اگر هم حق را به قائم مقامی بدهیم در آخر که رده بندی مشخص شد متوجه می شویم که اگر بازی را برده یا بازنده باشد هیچ فرقی نمی کند و همچنان او در رده هفتم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقات آمادگی بوده و من برای قائم مقامی در فدراسیون حاضر شدم. همچنین هیچ فرقی نمی کند چه برد به دست بیاوری و چه ببازی. این مسابقات در ریتنیگ حساب نمی شد و جایزه نقدی هم نداشت و هفتم، هفتم خواهد بود!

او در پایان گفت: حتی اگر شما در حال رقابت هستید و من دکمه قطع صدا را بزنم چه خواهد شد؟ تکنیک شما به هم می ریزد؟ به او گفتم که قطع صدا را بزنم که جواب داد مشکلی ندارد. اگر همان لحظه اعتراض می کرد می توانستم زمانش را یک دقیقه افزایش دهم. هیچ فرقی در اصل ماجرا نمی کند. او هفتم شده، هفتم بوده و هفتم هم می شود و تاکید می کنم که این مسابقات برای آمادگی بوده است. به دلیل اینکه او کامپیوتر بلد نبود من از خانه به فدراسیون آمدم و معتقدم که نباید دلیل ناکامی را تقصیر دیگران انداخت.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1635464 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • برگزاری بازی‌های ساحلی آسیا در فروردین ۱۴۰۰/ سانیا همچنان میزبان مسابقات است

  • حاج‌صفی در راه بازگشت به لیگ یونان/ پس از میمبلا، کاپیتان احسان هم تراکتور را ترک می‌کند

  • عقیلی: سپاهان همه توانش را برای این بازی می‌گذارد/ هواداران نباید حساس می‌شدند

  • فریبا: نداشتن دو فوروارد کار را برای استقلال سخت می‌کند/ حق اشتباه نداریم

  • برگزاری نشست رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین با سرمربی تیم‌های ملی

  • میررحیمی: در بخش تیمی شانس کسب سهمیه المپیک داریم

  • وزارت امورخارجه آمریکا ورزش چوگان را مایه افتخار ایرانیان دانست

  • قرعه‌کشی لیگ والیبال| ترکاشوند: فدراسیون اصلا گذشت نمی‌کند

  • داوری در راه ریاست/ سرپرست سابق فدراسیون والیبال برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی کاندید شد

  • درویشوند: کرونا مانعی برای تمرینات بیلیارد محسوب نمی شود

  • دستورویژه وزیر ورزش و جوانان برای حمایت از ورزش تهران در دوران کرونا

  • آخرین وضعیت مصدومان پرسپولیس؛ ربیع خواه در عکسبرداری، رسن در فیزیوتراپی

  • نظافت دوست: کرونا به کشتی خیلی ضربه زد/ 4 ماه است خانه‌نشین شده‌ام

  • لیگ برتر کشتی| قرعه‌کشی مسابقات ۲۹ مرداد ماه برگزار می‌شود

  • برگزاری نشست ستاد مبارزه با کرونا با حضور پولادگر/ اردوهای کشتی برگزار می‌شود؟

  • توقیف اموال فدراسیون در پرونده شستا صحت ندارد!

  • شاه‌حسینی: سو مدیریت باعث انباشته شدن بدهی‌های مالیاتی می‌شود/ بازیکن مشهور با ریش سفیدی از مملکت خارج شد

  • جلسه شورای مدیران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد

  • کارخانه: فدراسیون در برگزاری لیگ سَمبل‌کاری می‌کند!/ باشگاه‌ها مثل بچه سرراهی هستند

  • داستان غم انگیز کشتی گیر تیم ملی؛ صبح‌ها کارگری، عصرها کشتی

  • کرونا، مانع اصلی سفر عالمیان به فرانسه/ ملی‌پوش تنیس روی میز ایران به کرونا مبتلا شد

  • لیگ برتر والیبال| مسابقات سال 99 قرعه‌کشی شد

  • دکمه قطع‌صدای دردسرساز/ مات شدن استاد بزرگ شطرنج به‌دست رئیس سابق!

  • احسان پور: به امید برگزاری لیگ انفرادی تمرین می کنیم/ تصمیمی بگیرند که کشتی و کشتی گیران ضرر نکنند

  • عطایی: کسی از باشگاه‌ها سوال نمی‌کند/ تکلیف حق پخش بازی‌ها چه شد؟

  • هاشم‌پور: برگزاری جام بین قاره ای ساحلی مشخص نیست/ بازیکنان را در مسابقات لیگ رصد می‌کنیم

  • علی نژاد: بدهی پرسپولیس پرداخت می شود، پنجره استقلال بسته نمی شود/ برگزاری اردو و لیگ کشتی در حال بررسی است

  • بهتری: تغییر نام فدراسیون یکی از آمال ما بود/ ساختمان جدید فدراسیون در مجموعه آزادی احداث می شود

  • نشست تخصصی فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می شود

  • واگذاری زمین ساختمان اداری فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری

  • اراده‌ای برای مبارزه با فساد در ورزش وجود ندارد

  • مدافع تیم ملی ایران در راه سری‌آ

  • سیمینوف: در دوران قرنطینه 10 کیلو وزن کم کردم/ به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم

  • پورعلی‌گنجی قطر را ترک می‌کند/ بازگشت مدافع ملی‌پوش ایرانی به لیگ چین

  • مهاجم پرویی تبریز را ترک کرد/ جدایی میمبلا از تراکتور

  • لیگ برتر فوتبال ساحلی| با برگزاری قرعه‌کشی، لیگ ساحلی از امروز آغاز می‌شود

  • گیتار گلزن استقلال خاموش شد!

  • تمامی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا به تعویق افتاد

  • حسن رحیمی در بیمارستان طالقانی بستری شد

  • تارتار: بازی مقابل تیمهایی که در خطر سقوط هستند، دشوار است/ حفظ انگیزه در این شرایط سخت است

چت دانلود آهنگ جدید بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن