اجتماعی

رصد هوشمند تجهیزات شهری منطقه 2

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۲ رصد هوشمند تجهیزات شهری منطقه 2

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با راه اندازی سامانه موبایلی دیده بان و نصب برچسب کد QR روی تجهیزات شهری، شهروندان منطقه 2 فعالیت های مدیریت شهری را نظارت و کنترل می کنند.

رصد هوشمند تجهیزات شهری منطقه 2

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه بهره مندی از فن آوری های نوین در ارتقای کیفی خدمات رسانی مهمترین رویکرد مدیریت منطقه است، افزود: بدین منظور با راه اندازی سامانه موبایلی دیده بان، امکان رصد و دریافت گزارش شهروندان از عملکرد تجهیزات شهری به صورت مصور و آنلاین فراهم شد.

وی افزود: در این طرح با نصب برچسب کد QR بر روی تجهیزات شهری از جمله پل های مکانیزه، مخازن پسماند، وسایل ورزشی و بازی کودکان بوستان ها و…این تجهیزات شناسه دار شده و بدین شکل بر اساس کد شناسایی تعریف شده، امکان پیگیری و نظارت ایجاد شده است.

کشت پور با بیان اینکه سامانه به نحوی طراحی شده است که همه مدیران شهری به اطلاعات ثبت شده دسترسی دارند گفت: امکان بازخورد گیری و پاسخگویی مصور به درخواست ثبت شده یه صورت آنلاین از دیگر قابلیت های این سامانه است.

شهردار منطقه 2 ایجاد فرصت بهره مندی مدیریت شهری از مشارکت شهروندان در بهبود خدمات رسانی را از دستاوردهای این سامانه نظارتی هوشمند برشمرد و گفت: امکان گزارش گیری براساس بازه زمانی مشخص از دیگر قابلیت های این سامانه است که با تحلیل داده ها امکان شناسایی نواقص و همچنین طراحی خدمات براساس برنامه از پیش تعیین شده فراهم می شود.

کشت پور گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار عدد از تجهیزات شهری منطقه 2 به سیستم نظارت هوشمند تجهیز شده است و در تلاش هستیم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران امکان اتصال سامانه دیدبان ۲۴ به سامانه های تهران من، ۱۳۷ و ۱۸۸۸ فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن