سیاسی

سیاست مدار اخلاقى

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ – ۰۰:۲۴ سیاست مدار اخلاقى

هفت سال از درگذشت مجاهد نستوه، مبارز خستگى ناپذیر و خادم مردم گذشت. ١٤ آبان ١٣٩٢حبیب الله عسگراولادى در سن ٨١ سالگى درگذشت.

سیاست مدار اخلاقى

به گزارش خبرگزاری فارس، عسگراولادى و شهید حاج مهدى عراقى دو همرزم و همسنگر در سالیان طولانى دوران ستم شاهى بودند که هر دو مورد اعتماد عمیق امام خمینى رهبر کبیر انقلاب بودند.
باسابقه ترین تشکل و حزب سیاسى کشور، حزب موتلفه اسلامى را با بیش از نیم قرن فعالیت تاسیس کردند.
عسگراولادى با پیروزى انقلاب تمام عمرخویش را وقف خدمت به محرومان در کمیته امداد امام و حضور و تلاش در عرصه هاى مختلف از نمایندگى مجلس شوراى اسلامى تا وزرات و… کرد.
این چریک پیر در عرصه کنشگرى سیاسى و رقابت هاى انتخاباتى همواره "نماد اخلاق" و ادب بود. مدارا و گفتگو با رقیبان را بجاى تخریب و نفى آنان سرلوحه خود قرار داده بود.
حفظ حرمت و حریم اخلاق در میان نیروهاى سیاسى همفکر، انتقال آموزه هاى مبارزاتى و تاریخى به نسل جوان، تلاش براى فراگیرى جبهه نیروهاى انقلاب، مراقبت دائمى بر حاکم بودن دین و اخلاق در نشست ها و آمد و شدها از جمله صفات بارز و برجسته این مبارز بزرگ بود.
او عامل وصل دیگران با جبهه انقلاب و مورد اعتماد عمیق امام و رهبرى، مراجع، روحانیت و نخبگان بود.
در دنیاى سیاست که اخلاق، مردانگى، انصاف، صداقت، آزاده گى و غیرت نادر و کیمیا بوده و هست."حبیب الله عسگراولادى"نماد اخلاق و مردانگى بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن