فرهنگ و هنر

شبکه کودک با وضوح بیشتر به روی آنتن می‌رود

به گزارش مشرق، محمد سرشار، مدیر شبکه پویا در کانال تلگرامی خود نوشت: بحمدالله از امروز نهم آذر ۱۳۹۹، پخش اچ‌دی (HD) شبکه کودک و ۹ شبکه تلویزیونی دیگر آغاز شد.

یکی از تجربه‌های جالب شخصی من در مدیریت شبکه کودک، آشنایی با حوزه فناوری رسانه بوده است. تا پیش از این، پیشینه کاری و مطالعاتم در زمینه محتوا و قالب برنامه‌های تلویزیونی بود اما به مرور یاد گرفتم رساندن برنامه تولیدشده به دست بیننده، خود فرآیندی فناورانه و پیچیده است که بخش مهمی از هزینه‌های سازمان صدا و سیما را به خودش اختصاص می‌دهد. با شرکت در نمایشگاه‌های حوزه فناوری رسانه تلاش کردم با روندهای به‌روز این عرصه آشنا بشوم تا در تصمیم‌گیری‌های حوزه برنامه‌سازی، نیم‌نگاهی به آینده فناوری رسانه داشته باشم.

بر اساس این یادگیری باید عرض کنم امروز برای رسانه ملی روز مهمی است. اچ‌دی‌شدن یک شبکه تلویزیونی دارای پخش زمینی، اقدام فناورانه مهمی است. هزینه هنگفتی باید تامین شود، کارشناسان زیادی در عرصه‌های تولید، بازبینی، آرشیو، پخش و انتشار باید آموزش ببینند، تحریمهای متعددی باید دور زده شود و تجهیزات فنی بسیاری باید ارتقا یابد تا تصویر اچ‌دی در خانه‌های ما قابل دریافت باشد. ما اکثر این کارشناسان را هیچ‌گاه نمی‌بینیم. آنها همیشه پشت صحنه تلویزیون هستند و گمنام، مسوولیت خود را برای ارتقا و نگهداری این چرخه بزرگ فناوری رسانه انجام می‌دهند.

امیدوارم از دیدن شبکه کودک و ۹ شبکه دیگر تلویزیون با کیفیت اچ‌دی لذت ببرید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن