سیاسی

طرح شفافیت آرای نمایندگان اهرم قوی‌تر شدن مجلس است/ افزایش نظارت مردمی بر پارلمان با شفافیت

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۹:۱۴ طرح شفافیت آرای نمایندگان اهرم قوی‌تر شدن مجلس است/ افزایش نظارت مردمی بر پارلمان با شفافیت

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان اهرم قوی‌تر شدن مجلس یازدهم است، گفت: با تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان، نظارت بر مجلس و نمایندگان از طرف موکلین بیشتر و تعامل مجلس با موکلان و مردم نیز بیشتر می‌شود.

طرح شفافیت آرای نمایندگان اهرم قوی‌تر شدن مجلس است/ افزایش نظارت مردمی بر پارلمان با شفافیت

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: طرح شفافیت آرای نمایندگان اولین طرحی بوده که مجلس یازدهم به هیأت رئیسه ارائه و اعلام وصول شد و مورد مطالبه عموم مردم و فعالان اجتماعی قرار دارد.

وی افزود: پیش‌تر نمایندگان قول داده بودند که به این طرح التزام دارند و به آن رأی خواهند داد.

ایزدخواه با تأکید بر این که در اصل طرح شفافیت آرای نمایندگان هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طرح نهایی که در کمیسیون آیین نامه مجلس تصحیح شده با طرح اولیه تفاوت چندانی ندارد بلکه همان طرح قبلی است و مقداری تفسیر هم صورت گرفته، بنابراین تغییر ماهوی در طرح شفافیت آرای نمایندگان صورت نگرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که با تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان، نظارت بر مجلس و نمایندگان از طرف موکلین بیشتر و تعامل مجلس با موکلان و مردم نیز بیشتر می‌شود؛ چراکه وقتی موکلان بدانند در درون مجلس چه می‌گذرد و چه موضوعات و طرح‌هایی در کمیسیون‌ها در جریان است طبیعتا تعامل آنان با نخبگان، اصحاب فکر و فن نیز بیشتر می‌شود و این اثر وضعی طرح شفافیت آرای نمایندگان است که می‌تواند به تقویت مجلس کمک کند.

وی با تأکید بر این که شفافیت اهرم قوی‌تر شدن مجلس یازدهم است، به فضای موجود در مجلس برای رأی به این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان هنوز در صحن مجلس مطرح نشده اما ارزیابی من این است که این طرح با رأی بالایی از سوی نمایندگان تصویب خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن