اقتصادی

طلا پیش به سوی 4000 دلار/ انتخابات آمریکا و واکسن کرونا می‌تواند جاده طلا را کج کند

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۲۳ طلا پیش به سوی 4000 دلار/ انتخابات آمریکا و واکسن کرونا می‌تواند جاده طلا را کج کند

قیمت طلا طی روزهای گذشته به سطوحی رسیده که از سپتامبر 2011 به بعد سابقه نداشته است. کارشناسان می‌گویند ممکن است روند افزایش قیمت طلا ادامه یابد.

طلا پیش به سوی 4000 دلار/ انتخابات آمریکا و واکسن کرونا می‌تواند جاده طلا را کج کند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، طی هفته‌های گذشته قیمت طلا به قدری افزایش یافت که از سپتامبر 2011 به این ور بی‌سابقه بوده است. البته در چند روزی که گذشت برای نخستین بار قیمت طلا از 2000 دلار در هر اونس عبور کرد و کارشناسان می‌گویند ممکن است این روند ادامه پیدا کند.

فرانک هولمز، مدیرعامل موسسه سرمایه گذاری یو اس گلوبال، می‌گوید: به سادگی می‌توان شاهد بود که قیمت طلا به 4 هزار دلار برسد.

وی با اشاره به هزاران میلیارد دلاری که دولت آمریکا برای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی در طول بحران کرونا به آن نیاز دارد، گفت: وزرای عضو گروه 20 و روسای بانک‌های مرکزی آنها شبیه یک کارتل و باند خلافکار در حال کار کردن با هم هستند و همه با هم پول چاپ می‌کنند.

هولمز ادامه داد: ما هیچ وقت شاهد چنین حجمی از چاپ پول از سوی بانک‌های مرکزی کشورها با نرخ بهره صفر درصد نبوده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: نرخ بهره صفر باعث می‌شود که طلا به یک دارایی بسیار بسیار جذاب تبدیل شود.

یونگ یو ما، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه بی ام او ولس، با صحبت‌های هولمز موافق است و می‌گوید: در حال حاضر عوامل زیادی از افزایش قیمت طلا در بازار جهانی حمایت می‌کند.

البته وی می‌گوید: دو اتفاق می‌تواند روند کنونی رشد قیمت طلا را دستخوش تغییر کند.

به اعتقاد این کارشناس بازار طلا، ما به شکل کاملا محتاطانه‌ای، به صورت استنتاجی عوامل مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم به خصوص آن که می‌دانیم دو عامل مهم پیش رو داریم که می‌تواند چشم انداز بازار طلا را تغییر دهد. یکی از این عوامل ساختن واکسن کرونا و دیگری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست.

ما افزود: فکر می‌کنیم به خصوص ساخت واکسن کرونا پتانسیل آن را دارد تا برخی از عوامل مثبت را که هم اکنون در حال بالا بردن قیمت طلاست را دستخوش تغییر کند.

کارشناسان می‌گویند: نتیجه انتخابات آمریکا هر چه که باشد طلا به آن واکنش خواهد داشت. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 قیمت طلا 5 درصد رشد کرد.

موسسه ثردبریج نیویورک، طی تحقیقی پیش بینی کرده است که ممکن است پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت طلا تا 1600 دلار ریخته و دوباره برای سال آینده روندی افزایشی را در پیش گیرد.

موسسه ریسینیتیو نیز می‌گوید: روند اتفاقات سیاسی در آمریکا ممکن است اوضاع بازارهای مالی در جهان را مختل کرده و به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط پر بازدید ها پر بحث ترین ها بیشترین اشتراک بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن