اقتصادی

فارس من|بازار سیاه پارچه ماسک محدود شد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۱ فارس من|بازار سیاه پارچه ماسک محدود شد

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با اشاره به محدود شدن بازار سیاه پارچه ماسک گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب ماسک وجود ندارد.

فارس من|بازار سیاه پارچه ماسک محدود شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران «سامانه فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «لزوم رفع انحصار از تولیدکنندگان مواد اولیه ماسک»، رفع انحصار در تامین پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک و کنترل ویروس کرونا با این اقدام را خواستار شدند.

در این مورد مجید نامی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده ماسک با تمام ظرفیت خود فعال هستند، اظهار داشت: تخصیص پارچه و مواد اولیه نیز تحت کنترل وزارت صنعت و طبق سهمیه‌های مشخص شده در حال انجام است و با وجود مقداری کمبود در تامین پارچه مورد نیاز، فعلا پارچه تخصیص یافته جوابگوی نیاز تولیدکنندگان ماسک است.

وی با بیان اینکه بازار سیاه پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک محدود شده است،‌گفت:‌ در حال حاضر این پارچه‌ها به شرکت‌هایی اختصاص می‌یابد که دارای مجوز وزارت بهداشت و وزارت صنعت هستند و در عین حال، بخشی نیز به بسیج اصناف اختصاص می‌یابد که تحت کنترل وزارت صنعت است.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ادامه داد: ‌شرکت‌های تولید کننده ماسک به میزانی که پارچه در اختیار داشته باشند برای تولید ماسک اقدام می‌کنند. البته در این مدت رشد تولید پارچه نیز اتفاق نیفتاده است.

نامی تصریح کرد: اگر قرار باشد برای افزایش تولید پارچه ماسک به ویژه در بخش ملت بلون افزایش ظرفیت تولید اقدام شود، نیازمند خرید تجهیزات و نصب آن است که زمان‌بر خواهد بود. هر چند در این زمینه چندین طرح در دست اقدام است.

وی در مورد تغییر قیمت مصوب ماسک نیز گفت: قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته، ممکن است قیمت در بازار گاهی بالا و پایین شده باشد اما نرخ پارچه مشخص است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب ماسک وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن