اجتماعی

فارس من|تقدیر فرمانده ناجا «ازمامور پلیس مترو »/ پلیس حامی «آمران به معروف» است

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۵۵ فارس من|تقدیر فرمانده ناجا «ازمامور پلیس مترو »/ پلیس حامی «آمران به معروف» است

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه پلیس تمام قد حامی آمران به معروف است، از تشویق مأمور پلیس توسط فرمانده ناجا به واسطه امر به معروف به خانمی که در مترو کشف حجاب کرده بود خبر داد.

فارس من|تقدیر فرمانده ناجا «ازمامور پلیس مترو »/ پلیس حامی «آمران به معروف» است

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: باز هم جریان از یک فیلم شروع شد؛ فیلمی که با گوشی موبایل در یکی از متروهای تهران ضبط شده و رفتار یک مأمور پلیس را در مواجهه با زنی که کشف حجاب کرده بود به نمایش گذاشت.

این فیلم به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد؛ شاید طبیعت فضای مجازی این باشد که هر اتفاقی را بلافاصله منتشر می‌کند اما این‌بار قضیه فرق داشت چرا که محتوای فیلم جزئیات امر به معروف یک پلیس در مترو بود.

آنهایی که فیلم را دیدند و در شبکه‌ها به اشتراک گذاشتند عنوانی برای آن انتخاب کردند؛ «حمایت مقتدرانه پلیس از آمر به معروف در مترو».

بله؛ این عنوانی بود که بر روی فیلم نقش بست و همراه با به اشتراک گذاری آن در فضای مجازی کمپینی هم در حمایت از اقدام مامور پلیس تشکیل شد.

مخاطبان فارس من در خبرگزاری فارس با انتشار این فیلم و امضای 3 هزار نفری خواهان «تقدیر و تشکر از پلیس مترو در تذکر به فرد بی‌حجاب» شدند و اما اصل ماجرا چیست؟

مامور پلیس مترو :" بی قانونی" بی قانونی است؛ چه افتادن شال باشد چه کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی!

آنچه در فیلم مشخص است حکایت از آن دارد که خانم جوانی بر روی صندلی در ایستگاه مترو در حالی که شالش بر روی شانه‌هایش افتاده نشسته و منتظر آمدن قطار مترو است.

ابتدا یک زن به او تذکر می‌دهد که حجابش را رعایت کرده و شالی را که افتاده روی سرش بگذارد، اما فرد مذکور توجهی نمی کند.

زن وقتی با بی اعتنایی خانم جوان مواجه می‌شود به سمت باجه پلیس مستقر در مترو رفته و از مأمور می‌خواهد که بیاید و تذکر دهد؛ مأمور پلیس هم بلافاصله به محل می آید و به خانم جوان تذکر می‌دهد و می‌گوید: خانم شالتان را سرتان کنید، اما دختر جوان با تندخویی شروع به جر و بحث با مأمور پلیس می‌کند.

در مقابل مأمور پلیس با اقتدار و ادب و احترام حین تذکرهای مداوم برای پوشیدن شال می‌گوید: شما جرم مشهود انجام داده‌اید.

دختر جوان لجاجت ورزیده و با پلیس جر و بحث می کند و بحث را به دزددان و اختلاس گران می کشاند و پلیس را به این متهم می‌کند که چرا آنها را نمی‌گیرید، اما مأمور پلیس با قاطعیت می‌گوید: برای من هیچ فرقی نمی‌کند؛ به نظر من بی قانونی، بی قانونی است. چه شال باشد چه 3 هزار میلیارد. شما جرم مشهود انجام داده‌اید و بدتر آن است که برای جرمی که انجام می‌دهید دلیل آورده‌اید، درست مثل همان اختلاس‌گران.

امر به معروف مأمور پلیس در متروی شهدا رخ داد/ برخورد با کشف حجاب وظیفه ذاتی پلیس است

سرهنگ سعید عطاءالهی رئیس پلیس مترو پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح اقدام یکی از مأموران پلیس مترو در راستای امر به معروف اظهار داشت :‌ این قضیه در ساعت 20:11 مورخه 19 مرداد در سالن متروی شهدا ورودی به سمت کلاهدوز اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس مترو پایتخت تصریح کرد: با مراجعه یکی از شهروندان و اعلام این موضوع که یک خانم در سکوی کلاهدوز اقدام به کشف حجاب کرده و در مقابل آمران به معروف مقاومت کرده و اقدام به جوسازی و فضاسازی کرده است مأمور پلیس برای مدیریت صحنه و حمایت از آمر به معروف به محل اعزام می‌شود.

سرهنگ عطاءالهی تصریح کرد: مأمور مذکور که ستوان (حامد بامداد)‌ نام دارد بر اساس وظایف قانونی خود به شخص خاطی مراجعه کرده و تذکر می‌دهد که شال را سرش کند اما این فرد با فرافکنی، جوسازی و عملیات روانی و سخنانی مبنی بر اینکه شماها باید بروید اختلاس‌گران را بگیرید؛ مشکل شما کشف حجاب من است و جملات این چنینی سعی در تشویش اذهان عمومی دارد اما مأمور پلیس با هوشمندی،‌ درایت و قاطعیت و سعه‌صدر به تذکر لسانی خود ادامه می‌دهد و صحنه را مدیریت می‌کند تا جایی که زنی که کشف حجاب کرده شالش را بر روی سر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مأمور در مواجهه با توجیهات زنی که کشف حجاب کرده می‌گوید که شما جرم مشهود انجام داده‌اید و برای پلیس کشف حجاب جرم است و هیچ فرقی ندارد که هنجارشکنی باشد یا اختلاس و کلاهبرداری.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وظیفه مأموران پلیس مترو در مواجهه با بی‌حجابی و بدحجابی اعلام کرد: پلیس بر اساس وظایف ذاتی خود با کشف حجاب و هرگونه هنجارشکنی برابر قانون مقابله کرده و با کسانی که حریم جامعه را رعایت نکنند قطعا برخورد خواهد کرد.

پلیس تمام قد حامی آمران به معروف است/ مامور پلیس مترو توسط فرمانده ناجا تقدیر شد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در واکنش به انتشار فیلمی مبنی بر امر به معروف توسط یک مأمور پلیس در مترو اظهار داشت: این موضوع زمانی رخ می‌دهد که یک خانمی در یکی از ایستگاه‌های مترو اقدام به کشف حجاب می‌کند و یکی از خواهران محجبه که آنجا حضور داشته موضوع را به ایشان یادآوری کرده و می‌گوید مترو مکان عمومی است و باید شئونات اسلامی را رعایت کنید اما آن خانمی که کشف حجاب کرده شروع به پرخاشگری، توهین و فحاشی به خانم محجبه کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: خانم محجبه در مقابل پرخاشگری فردی که کشف حجاب کرده بود می‌گوید که این رفتار را به پلیس گزارش می‌دهد؛ در نهایت این موضوع به یکی از همکاران بنده در پلیس مترو اعلام شده و مأمور پلیس محترمانه و مؤدبانه به خانمی که کشف حجاب کرده می‌گوید که اینجا محل و معبر و مکان عمومی است و شما باید شؤونات اسلامی را رعایت کنید.

وی افزود:‌فرد مورد نظر در مقابل مأمور پلیس حرف‌های نامربوط می‌زند و می‌گوید شما بروید اختلاس‌گران و دزدان را جمع کنید و جملاتی از این قبیل؛ در صورتی که ایشان نمی‌دانستند که پلیس هم سارقان را می‌گیرد و هم اختلاس‌گران و هم با کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد می‌کند؛ در نهایت همکار بنده به این زن متذکر می‌شود که پلیس هم با اختلاس‌گران و هم با افرادی که قانون را رعایت نمی‌کند برخورد می‌کند و برایش فرقی ندارد و در نهایت با تذکر مأمور پلیس این زن حجابش را رعایت می‌کند.

سردار رحیمی در پاسخ به درخواست و مطالبه شهروندان در سامانه «فارس من» مبنی بر تقدیر و تشکر از این مأمور پلیس اعلام کرد: با توجه به استقبال و تقدیر و تشویق مردم از عملکرد این مأمور پلیس، وی توسط سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی مورد تقدیر و تشویق ویژه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: نیروی انتظامی حتماً و قطعاً با کسانی که شؤونات را رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد کرد و در مقابل حامی و همراه کسانی است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس از خواهران و برادران متدین و مسلمانی که در مواجهه با عدم رعایت شئونات اسلامی توسط افراد اقدام به تذکر و امر به معروف می‌کنند حمایت می کند؛ در واقع پلیس تمام قد حامی این قبیل افراد بوده و خواهد بود.

گفتنی است، شهروندان در سامانه «فارس من» با درج موضوعی مبنی بر « تقدیر و تشکر از مامور پلیس مترو در تذکر به فرد بی‌حجاب» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن