اجتماعی

فارس من| بیمه سلامت چه خدماتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد؟

پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۷:۳۱ فارس من| بیمه سلامت چه خدماتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد؟

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: ۲۲ قلم از داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار دارند که در ابتدا فرانشیز پرداختی بیماران ۵۰ درصد بود ولی در حال حاضر به ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

فارس من| بیمه سلامت چه خدماتی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد؟

حنان حاج محمودی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره میزان پوشش بیمه ‌ای درمان‌های ناباروری تعهدات بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر پایه گفت: تا قبل از سال ۸۸ خدمات ناباروری به میزان کم و به صورت پراکنده در تعهد سازمان قرار داشت.

وی ادامه داد: اما از سال ۸۸ با تصویب شورای عالی بیمه خدمات درمانی، خدمات مربوط به ویزیت، مشاوره، دارو، تصویربرداری، آزمایشگاه و خدمات بستری، براساس بسته خدمتی مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه، جزو تعهدات سازمان قرار گرفت. همچنین براساس تفاهم ‌نامه دارویی که در سال ۹۲ بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد، ۲۲ قلم از داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که در ابتدا فرانشیز پرداختی بیماران ۵۰ درصد بود ولی در حال حاضر به ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حاج محمودی گفت: از مهر ماه سال ۹۳ با تهیه و ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌ های سلامت، خدمات پرهزینه و بدون تعرفه ناباروری به منظور جلوگیری از دریافت تعرفه‌‌های متفاوت و ناعادلانه از بیماران، به صورت خدمات ستاره ‌دار در کتاب درج شد که از طریق وزارت بهداشت در مراکز منتخب و نیز از طریق بیمه ‌های تکمیلی پوشش داده می‌شود.

به گزارش فارس مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌های زیر خواستار پیگیری این موضوع شده بودند:

1- لزوم حمایت‌های مالی و توسعه خدمات درمان ناباروری

2- درمان‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند

3- مشوق‌های افزایش نرخ باروری که اجرایی نشد

4- هزینه‌های درمان ناباروری کمرشکن است

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن