اجتماعی

قطعی‌ترین راه تشخیص کرونا/ نمی‌توان زمان تولید واکسن کرونا را با قطعیت اعلام کرد

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۸ قطعی‌ترین راه تشخیص کرونا/ نمی‌توان زمان تولید واکسن کرونا را با قطعیت اعلام کرد

رئیس انیستیتو پاستور ایران با بیان اینکه گروه‌های مختلفی در حال حاضر در دنیا مشغول کارهای تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا هستند گفت: انتظار داریم این واکسن طی یک تا ۲ سال آینده به دست ما برسد.

قطعی‌ترین راه تشخیص کرونا/ نمی‌توان زمان تولید واکسن کرونا را با قطعیت اعلام کرد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس‌،‌علیرضا بیگلری رئیس انیستیتو پاستور ایران در ارتباط اینترنتی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت:‌ باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز دنیا با یک بحران جدی مواجه است که در قرن گذشته بی‌‌ نظیر بوده و ما با یک بیماری ناشناخته مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تشخیص این بیماری نیازمند اقدامات جدی است،‌اظهار داشت:‌ هموطنان توجه داشته باشند که آزمایش‌های سرولوژی یا مبتنی بر آنتی‌بادی در افراد مشکوک و علامت‌دار کارآیی لازم را ندارند و در بیماران علامت‌دار قطعی‌ترین راه تشخیص کرونا آزمایش مولکولی یا پی‌سی‌آر است.

رئیس انیستیتو پاستور ایران با اشاره به نقش مهم واکسن در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها اظهار داشت:‌بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یکصد سال گذشته واکسن‌ها نقش عمده‌ای در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها داشته‌اند و واکسن‌ها توانسته‌اند با تحریک سیستم ایمنی بدن مانع ابتلا جامعه بشری به بیماری‌های مختلف شوند.

بیگلری با بیان اینکه نمی‌توان تولید واکسن کرونا را با قطعیت اعلام کرد افزود: اما در زمینه بیماری کرونا باید بگوییم که این بیماری همچنان یک بیماری ناشناخته است و دانش بشری از این بیماری به قدر کافی نیست و همچنان سؤالات زیادی ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که واکسن بیماری کرونا به زودی تولید و توزیع خواهد شد، اظهار داشت: شاید در عمل واکسن مؤثری نداشته باشیم به دلیل اینکه برای ما مشخص نیست که طول اثرگذاری واکسن‌های ساخته شده چقدر خواهد بود و از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد که فردی که به کرونا مبتلا شده ممکن است دوباره به این بیماری مبتلا شود.

رئیس انیستیتو پاستور ایران با بیان اینکه حال حاضر 200 گروه از دانشمندان در سراسر دنیا در حال مطالعه برای ساخت واکسن کرونا هستند اظهار داشت:‌پس از ساخت واکسن باید آن را در چند مرحله مورد مطالعه قرار دهیم و سپس وارد فاز انسانی شود.

وی ادامه داد: در فاز انسانی نیز در مرحله نخست واکسن بر روی گروه محدودی از داوطلبین تست می‌شود و پس از آن تعداد داوطلبین افزایش می‌یابد و در این مرحله اگر واکسن بی‌خطر بود، تعداد داوطلبین به هزاران نفر افزایش خواهد یافت تا این واکسن بر روی آنها تست شود و در این مرحله اگر نتایج موفقیت‌آ‌میز بود به طور انبوه در جامعه توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلفی در حال حاضر در دنیا مشغول کارهای تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا هستند و انتظار داریم این واکسن طی یک الی دو سال آینده تولید شود. لذا در همین راستا محققان کشور ما نیز تلاش می‌کنند با استفاده از زیرساخت‌های لازم آمادگی کافی را برای وارد کردن تکنولوژی و مهندسی معکوس تولید واکسن را داشته باشند.

رئیس انیستیتو پاستور ایران افزود:‌خوشبختانه دو شرکت دانش‌بنیان ما مطالعات خوبی را در این حوزه انجام داده‌اند و واکسن آنها در مرحله مطالعات حیوانی قرار دارد که در صورت مثبت بودن نتایج وارد فاز مطالعات انسانی خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام شرکت‌های دنیا هم وارد فاز تولید واکسن کرونا شوند نمی‌توان این واکسن را زودتر از یک الی دو سال بین 8 میلیارد انسان نیازمند به این واکسن توزیع کرد.در همین راستا ما تلاش می‌کنیم تا اقدامات لازم برای تولید واکسن در کشور را انجام دهیم.

بیگلری توصیه کرد: طی یک الی دو سال آینده تا زمانی که و اکسن کرونا به دست ما برسد، همچنان باید رعایت بهداشت و توجه به پروتکل‌‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم تا حدودی این بیماری را کنترل کنیم.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن