اجتماعی

قوانینی که باعث از دست رفتن حریم پایتخت شد/ شورای صیانت از حریم تهران تشکیل شود

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۱ قوانینی که باعث از دست رفتن حریم پایتخت شد/ شورای صیانت از حریم تهران تشکیل شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قوانینی که باعث از دست رفتن حریم پایتخت شده است،‌گفت: تشکیل شورای صیانت از حریم در پایتخت ضرورت دارد.

قوانینی که باعث از دست رفتن حریم پایتخت شد/ شورای صیانت از حریم تهران تشکیل شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره نامه یکی از مقامات قضایی در خصوص حریم پایتخت گفت:‌با وجود حمایت‌هایی که مسؤولان قضایی و سازمان بازرسی کل کشور از شهرداری تهران در صیانت و حفاظت از حریم پایتخت داشته‌اند، اخیراً یکی از مقامات قضایی به استناد برخی قوانین نامه‌ای را نوشته‌ که منجر به رهاشدگی حریم می‌شود.

وی افزود:‌در حال حاضر برخی در شهرهای اقماری که طرح هادی و طرح تفصیلی آنها پر شده است اقدام به ساخت و ساز در مزارع،‌کوهستان‌ها، رودخانه‌ها و دشتستان‌ها کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: مدیرکل حریم و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تعاملاتی را با قوه قضائیه آغاز کرده که مؤثر بوده ولی هنوز آن نامه منتفی نشده است.

سالاری تأکید کرد: سیر تاریخی نشان می‌دهد که حریم تهران همچنان در حال از دست رفتن است و دلیل آن هم وجود قوانین متعدد از جمله قانون تقسیمات کشوری و قانون تعاریف حریم است. همچنین متأسفانه به سند مجموعه شهری که توسط دولت تهیه شده توجه نمی‌شود.

وی گفت:‌تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت صیانت و حفاظت از حریم است. بنابر این من درخواست دارم جهت صیانت از حریم، محسن هاشمی رئیس شورای شهر متولی شود و در کوتاه‌مدت یک شورای صیانت از حریم با حضور نمایندگان ارشد مدیریت شهری، قوه قضائیه، مجلس، وزارت کشور و وزیر راه مورد بررسی قرار گیرد و در بلندمدت نیز این موضوع باید در شورای ساماندهی پایتخت، کمیسیون‌ها، کلانشهرها و مجلس پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن