اقتصادی

قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی افزایش یافت

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۳ قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی افزایش یافت

امروز قیمت ذرت و سویا که عمدتا به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود به شدت افزایش یافت البته قیمت گندم هم با افت شدید روبرو شد.

قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت خوراک دام افزایش قابل توجهی داشت، اما قیمت گندم با افت شدید مواجه شد. همچنین قیمت انواع سویای خوراکی و سویای روغنی در بازارهای جهانی با افزایش شدید قیمت همراه بود، به طوری که خریداران دانه‌های روغنی و همچنین کنجاله سویا را به زحمت انداخت. امروز قیمت هر بوشل ذرت در بازارهای جهانی 368.5 دلار به فروش رفت که نسبت به روز گذشته افزایش 3.5 دلاری داشت.

قیمت سویا هم که کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود نیز رشد بی‌سابقه 18.5 دلاری را تجربه کرد و به قیمت 996 دلار معامله شد. سویای خوراکی هم رشد بیش از 7 دلار را داشت. دانه‌های روغنی هم از غافله افزایش قیمت‌ها عقب نماندند به طوری که گیاه روغنی کانولا رشد 7.6 دلار را داشت و در همان زمان دانه روغنی سویا هم 51 سنت با افزایش قیمت همراه شد.

به گزارش فارس، ایران بیش از 70 درصد خوراک دام و طیور مورد نیاز را وارد می‌کند. این روزها مرغداران از بالا بودن قیمت خوراک و همچنین کمبود آن در بازار به شدت گله‌مندند.

مسؤولان شرکت پشتیبانی امور دام می‌گویند در 4 ماه گذشته از سوی بانک مرکزی برای واردات خوراک ارزی تخصیص نیافته بود و اخیرا این مشکل برطرف شده است و به تازگی این شرکت 30 محموله خوراک دام به وزن 1.6 میلیون تن وارد کرده است. هر گونه نوسان قیمت در بازارهای جهانی به قیمت تولید داخل می‌تواند تأثیر بگذارد. 70 درصد قیمت محصولات پروتئینی متاثر از خوراک دام و طیور است. همچنین ایران حدود 90 درصد در تأمین روغن خوراکی وابسته است و به همین دلیل رصد قیمت‌های جهانی در زمان خرید مناسب خواهد بود.

* قیمت گندم بیش از 6 دلار کاهش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر بوشل گندم با 6.25 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 542 دلار به فروش رفت. ایران در تولید گندم خودکفا است، اما این خودکفایی پایدار نیست. سال گذشته حدود 2 میلیون تن گندم وارد کرد، اما مسؤولان گفتند به دلیل ذخیره استراتژیک وارد کردند. امسال نیز پیش بینی شده بود حداقل 10 میلیون تن خرید تضمینی توسط دولت انجام شود اما تا به امروز حدود اندکی بیش از 8 میلیون تن خریداری کرده‌اند.

* افزایش قیمت دام در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت دام زنده و دام پرواری به ترتیب 48 و 98 سنت افزایش داشت. ایران سالانه 150 هزار تن گوشت وارد کشور می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن