سیاسی

مجلس و ناجا ماجرای درگیری نماینده با سرباز راهور را به صورت ویژه پیگیری کنند

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۴ مجلس و ناجا ماجرای درگیری نماینده با سرباز راهور را به صورت ویژه پیگیری کنند

یک پژوهشگر مسائل فرهنگی با اشاره به درگیری نماینده مجلس و سرباز راهور گفت: مجلس و ناجا باید به کمک هم و از طریق مجاری قانونی، این اتفاق را مورد بررسی و پیگیری ویژه قرار دهند و نتیجه آن را از طریق رسانه‌ها به گوش مردم برسانند.

مجلس و ناجا ماجرای درگیری نماینده با سرباز راهور را به صورت ویژه پیگیری کنند

سعید صادقلو پژوهشگر مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوره دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار فیلمی درباره سیلی زدن نماینده مجلس به یک سرباز راهور گفت: قانون، کلید­واژۀ مهمی است که رعایت کردن و احترام گذاشتن به آن، نه تنها در فرهنگ تمدنی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد، بلکه در فرهنگ دینی عقیدتی مردم ما نیز از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است. طبق فتوای بنیان­گذار انقلاب اسلامی، قوانین دولت اسلامی، لازم المراعات است و قطعا قوانین راهنمایی و رانندگی نیز بخشی از قوانین دولت اسلامی است. لذا همه مردم جامعه در برابر قانون یکی هستند و شخصی را بر شخص دیگر برتری نیست.

وی افزود: در حادثۀ پیش آمده در خصوص درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی و مامور پلیس راهور، چنانچه در مراجع قضایی ثابت شود که نماینده مجلس سیلی به صورت مامور قانون زده است، حقیقتا موجب تاسف و اندوه ملت خواهد بود. لذا شایسته است که هم مجلس و هم ناجا، به کمک هم و از طریق مجاری قانونی، این اتفاق را مورد بررسی و پیگیری ویژه قرار دهند و نتیجه آن را از طریق رسانه‌ها به گوش مردم برسانند، زیرا تنها با پیگیری قانونی و قضایی است که دل مردم جامعه آرام خواهد گرفت.

صادقلو یادآور شد: اما چنانچه پس از بررسی ماجرا در دستگاه­های نظارتی، قضایی و امنیتی مشخص شد که نماینده مجلس به صورت فیزیکی برخوردی با سرباز وظیفه شناس نداشته و هتک حرمتی انجام نشده است، باز هم باید طبق روال قانونی با متخلفین و پخش کنندگان این شایعه برخورد شود. لذا در ابتدای کار لزوم یک حقیقت­یابی جدی و سریع این ماجرا باید در دستور کار مراکز بازرسی و امنیتی قرار بگیرد.

وی گفت: مردم جامعه از دستگاه قضا هم تقاضا دارند که به طور ویژه به این مهم ورود کند و ضمن برخورد جدی و سریع با متخلفین این واقعه، از سوء استفاده رسانه های بیگانه برای پایین آوردن شأن مجلس انقلابی، جلوگیری کند.

صادقلو درباره پیشنهاداتی که برای قدردانی از وظیفه شناسی و قانون­مداری سرباز وظیفه پلیس راهور داشت هم گفت: چنانچه در محکمه قضایی ثابت شود که نماینده­ مجلس شورای اسلامی به سرباز وظیفه هتک حرمت کرده و سیلی به ایشان زده، مجلس، این نماینده را از این منصب عزل کند.

وی ادامه داد: در صورت اثبات ماجرای بیان شده، مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس و در حضور اصحاب رسانه، از این سرباز وظیفه شناس و قانون­مدار تجلیل ویژه و در خور شأن برگزار کند و نماینده مذکور نیز در همان جا به صورت رسمی از مقام این سرباز شریف پلیس راهور، بابت انجام این عمل دور از شأن، در محضر ملت ایران، عذرخواهی کند.

صادقلو گفت: پلیس راهور ناجا، ضمن تجلیل از مقام این سرباز وظیفه، مقدمات حضور او را در ارکان رسمی نظارتی و بازرسی خود، مهیا سازد تا این سرباز وظیفه ­شناس و قانون­مدار، پس از اتمام دوره خدمت، به مرکز نظارتی و بازرسی پلیس راهور انتقال رسمی یابد.

وی اظهار داشت: چنانچه در محکمه قضایی ثابت شود که نماینده مجلس شورای اسلامی به سرباز وظیفه هتک حرمت کرده و سیلی به ایشان زده است، آن نماینده از کسب کلیه جایگاه­های دولتی برای حداقل 10 سال کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن