اقتصادی

محدودیت تردد قایق های سبک در دریای خزر/تداوم گردوخاک در شرق کشور

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۸ محدودیت تردد قایق های سبک در دریای خزر/تداوم گردوخاک در شرق کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور تداوم دارد که موجب رخداد گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از خراسان جنوبی خواهد شد.

محدودیت تردد قایق های سبک  در دریای خزر/تداوم گردوخاک در شرق کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: بعد از ظهر امروز تا پنج‌شنبه سرعت وزش باد بر روی دریای خزر و سواحل خزر شدت می‌یابد و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز تا ظهر پنج شنبه در دریای خزر متلاطم شدن دریا پیش بینی می شود که پیامد آن پاره شدن تورهای صیادی، آسیب دیدن قفس های صیادی و احتمال خسارت به قایق های کوچک و شناورهای سبک است که توصیه می شود محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و ممانعت از شنا کردن در دستور کار باشد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از ظهر پنجشنبه سرعت وزش باد بر روی دریای خزر و مناطق ساحلی آن کاهش می یابد ولی از ظهر جمعه سرعت وزش باد شدت می یابد و تا روز یک شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه امروز و فردا مرکز خلیج‌فارس مواجه است، گفت: با توجه به افزایش نسبی سرعت وزش باد غبارآلود بودن بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، قم، شمال و شرق اصفهان دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: در دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر پنجشنبه ۲۳ مرداد در مناطقی از هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود از جمعه ۲۴ مرداد تا شنبه ۲۵ مرداد در گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی گفت: در پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور تداوم دارد که موجب رخداد گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان مناطقی از خراسان جنوبی خواهد شد.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز سه شنبه 21 مرداد صاف جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 17 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

ضیائیان اضافه کرد: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۶ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن