سیاسی

مردم و وحدت؛ نسخه‌ نافذ رفع مشکلات و عامل عزت و امنیت

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۵۷ مردم و وحدت؛ نسخه‌ نافذ رفع مشکلات و عامل عزت و امنیت

مردم و وحدت؛ نسخه‌ نافذ رفع مشکلات و اصلی‌ترین مولفه و عامل عزت و پیشرفت و جاودانگی و امنیت و پیروزی است که مسیر دست‌یابی به آنرا نیز ریل امامت و ولایت و اطاعت و تبعیت همراه با اعتماد به امام و پیشوای جامعه تعیین کرده است.

مردم و وحدت؛ نسخه‌ نافذ رفع مشکلات و عامل عزت و امنیت

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ ابوالقاسم علیزاده: رهبری حکیم و فرزانه انقلاب همچون امام امت همواره ملاحظه دو اصل مهم را دارند: مردم، وحدت.

یکی حفظ مردم که به منزله کانون قدرت و سرمایه نظام و انقلاب محسوب می‌شوند و اکثریت همین مردم نیز با انتخابشان طبق قانون اساسی سکان اجرایی کشور و تسلط بر سیاست و ثروت را به دولتها می‌سپارند. پس تا توده مردم وقوف بر موضوعات و مشکلات پیدا نکنند ممکن است در انتخاب‌های بعدی نیز دچار اشتباه بشوند و لذا پرداختن به معضلات جامعه همراه با دلیل و منطق و انصاف، روشنگری و بصیرت افزایی است و این طبق منش امامین انقلاب، ضرورتی است که خواص درد آشنا باید به آن بپردازند که متاسفانه نمی‌پردازند. ضمن اینکه استعفا و یا کناره‌گیری دولت فعلی و یا پرسش و استیضاح و هر فشار دیگری اتفاقا خواست خود دولتی‌ها و شخص رئیس جمهور و یا اپوزسیون داخل و خارج است که امام خامنه‌ای عزیز با هوشمندی و درایت آن را رصد و مد نظر شریفشان دارند. پس باید ضمن توجه به این معنی، از اصل روشنگری و هدایتگری توده مردم غافل نبود.

دوم اینکه از باب دفع افسد به فاسد، آرزوی دشمن دوعیت و ایجاد اختلاف و چندگانگی در داخل است تا اگر بشود بین مردم و رهبری و الا بین خود مردم شکاف ایجاد نماید و طبیعی است که در فضای غبار آلود فتنه‌ی اختلاف و تفرقه این دشمنان اصلی ملت ایرانند که سود می‌برند. پس تحمل برخی ناملایمات و صبوری در برابر برخی نااهلان بی بصیرت و سست و ضعیف، بسان استخوانی در گلو چه بسا لازم و تکلیف باشد تا از فسادهایی بزرگتر پیشگیری گردد. چنانکه امام امت (رض) فتنه بنی صدر را تا آگاهی توده مردمی که حتی به او رای داده بودند، برای مقطعی با رنج بسیار تحمل نمودند ولی وقتی خود مردم به ستوه آمدند و با زبان بی زبانی از امام عزل بنی صدر را طلب کردند، امام نیز طبق اختیارات رهبری در قانون اساسی قاطعانه با حمایت یکپارچه امت عمل نمودند. و همچنین در مواجهه با فتنه مرموز منتظری ….!

اکنون نیز در این شرایط پیچیده و فتنه گون که به مراتب از زمان امام، شناخت صحنه و میدان و حتی دوست و دشمن و یافتن ساز و کارهای درست مقابله با توطئه‌ها دشوارتر است بر همه فرض و واجب است تا ضمن اعتماد به رهبری شجاع و فرزانه انقلاب و تنظیم تفکرات و نگرشها و مواضع، با تدابیر و منش و فرمانها و هشدارهای معظم له و تبعیت از ایشان، از هرگونه امری که نتیجه آن تشدید غبارهای فتنه و تشویشات و تردیدها و ناامیدی مردم و در نهایت عمیق تر شدن شکافها و اختلاف‌ها در متن جامعه باشد، باید جدا پرهیز کرد. چنانکه حضرت زهرای اطهر (س) در اوج فتنه ثقیفه فرمودند: فجعل الله اطاعتنا نظاما للمله و امامتنا امانا للفرقه.

این بیان کوتاه اما پر معنی و عمیق، بواقع نسخه‌ی نافذی است برای درد و رنج‌های امروز جامعه انقلابی و مکتبی ما، زیرا که از طرفی با تاکید بر اکسیر وحدت و انسجام به عنوان اصلی‌ترین مولفه و عامل عزت و پیشرفت و جاودانگی و امنیت و پیروزی و … مسیر دست یابی به آنرا نیز ریل امامت و ولایت و اطاعت و تبعیت همراه با اعتماد به امام و پیشوای جامعه معرفی می‌فرمایند. چه آنکه اصل امامت و ولایت پذیری را عامل دوری از تفرقه و تشتت و چندگانگی مزمن که باعث هدر رفتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های جامعه و امت اسلام و مردم بر می‌شمارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن