سیاسی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای رایگان شدن حق انشعاب‌های مددجویان

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ – ۰۳:۲۳ مصوبه کمیسیون تلفیق برای رایگان شدن حق انشعاب‌های مددجویان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای رایگان شدن حق انشعاب آب فاضلاب برق و گاز برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای رایگان شدن حق انشعاب‌های مددجویان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه با مصوبه اعضای کمیسیون حقوق پرداخت پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب برق و گاز برای یک مرتبه برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ رایگان خواهد شد.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه دیگر اعضای کمیسیون تلفیق صندوق پروژه‌ای در بازار بورس به منظور تجمیع سرمایه‌های خرد مردم تشکیل می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: به منظور تأمین اعتبارات پروژه‌های بزرگ سرمایه‌های خرد مردم در بازار بورس را تجمیع و برای کمک به اجرای پروژه‌های بزرگ این سرمایه‌ها را گرد هم جمع کند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون این صندوق‌ها به عنوان صندوق پروژه نامگذاری شده‌اند از پرداخت مالیات مالیات معاف هستند.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه دیگر امروز کمیسیون تلفیق بانک مشترک ایران و ونزوئلا از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز اعضای کمیسیون ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش زمین‌های در اختیار شرکت شهرهای جدید و سازمان زمین و مسکن به قیمت کارشناسی و به صورت مزایده در حوزه ساخت و همچنین بازسازی مدارس با اولویت مناطق محروم و مدارس در حوزه مسکن مهر هزینه خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه دیگر امروز کمیسیون معافیت مالیاتی موسسات کنکور در سال ۱۴۰۰ لغو خواهد شد.

وی افزود: با لغو این معافیت مالیاتی ۶ هزار میلیارد تومان درآمد در سال آینده در اختیار دولت قرار خواهد گرفت و به درآمدهای بودجه اضافه خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعضای کمیسیون همچنین مصوب کردند که یک بند به این شرح به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه شود: بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تنفیذ می‌شود و درآمد حاصله پس از گردش خزانه با افزایش اعتبار ردیف ۱۰۸۱۰۰ به دادگستری جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

به گفته وی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ عبارتند از:

۱- در سال ۱۳۹۹ واحدهای مسکونی و انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین موجود در کشور به شرح بندهای زیر مشمول مالیات بر دارایی (سالانه) می شوند: .

۱ – ۱- واحدهای مسکونی (با احتساب عرصه و اعیان) با ارزش روز معادل یکصد میلیارد ریال و بیشتر به نرخهای زیر

۱ – ۱ – ۱ – نسبت به مازاد ۱۰۰ میلیارد ریال تا ۱۵۰ میلیارد ریال یک در هزار

۲ – ۱ – ۱ – نسبت به مازاد ۱۵۰ میلیارد ریال تا ۲۵۰ میلیارد ریال دو در هزار

۳ – ۱ – ۱ – نسبت به مازاد ۲۵۰ میلیارد ریال تا ۶۰۰ میلیارد ریال سه در هزار

۶ – ۱ – ۱ – نسبت به مازاد ۶۰۰ میلیارد ریال تا ۶۰۰ میلیارد ریال چهار در هزار

۵ – ۱ – ۱ – نسبت به مازاد ۶۰۰ میلیارد ریال به بالا پنج در هزار

در محاسبه مالیات موضوع این بند، هر واحد مسکونی یک مستغل محسوب و جداگانه مشمول مالیات می باشد.

۲ – ۱- انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی، با ارزش هفت میلیارد ریال و بیشتر بر اساس ارزش روز خودرو با نرخ دودهم درصد.

۲- موارد زیر مشمول این مالیات نمی باشند:

۱ – ۲- واحدهای مسکونی در حال ساخت

۲ – ۲ – واحدهای مسکونی و خودروها در سال تملک

۳ – ۲ – خودروهای متعلق به اشخاص موضوع ماده (۲) قانون مالیاتهای مستقیم

۳-۴- خودروهای تولیدشده و مونتاز داخل، پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده و مونتاژ کننده

۵ – ۲ – خودروهای واردشده، پیش از فروش توسط نمایندگان رسمی

٣- وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداریها موظفند امکان دسترسی برخط به اطلاعات مالکیت املاک و نیروی انتظامی موظف است اطلاعات مورد نیاز سازمان مالیاتی کشور در حوزه اماکن و خودرو را در اختیار این سازمان قرار دهد. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

۴- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۹ پرداخت نمایند. تعویض پلاک خودروها و ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقة مسؤولیت تضامنی دارد.

٥- أخذ مالیات بر خانه های خالی مطابق ماده (۵۶ مکرر) قانون مالیاتهای مستقیم از واحدهای مسکونی مشمول، مانع از اخذ مالیات این بند نیست.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ پس از تصویب در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن