سیاسی

مناظره کوچک‌زاده و نمازی | صحنه‌آرایی انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۶ مناظره کوچک‌زاده و نمازی | صحنه‌آرایی انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

مناظره علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و مهدی کوچک زاده نماینده ادوار مجلس به همت بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مناظره کوچک‌زاده و نمازی | صحنه‌آرایی انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مناظره علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و مهدی کوچک زاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به همت بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و با عنوان « صحنه آرایی انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ » برگزار شد.

علی محمد نمازی با بیان اینکه جهان امروز دهکده‌ای است که کشورهای مختلف را به هم پیوند داده و مسائل را جهانی کرده؛ به مسئله سیاست داخلی و خارجی و ایجاد تعامل و ارتباط میان کشورها در سیاست خارجی و تاثیر آن در سیاست داخلی اشاره کرد.

وی با اشاره به روابط تیره و تار ایران و آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته، به لزوم تغییر دیدگاه ایران با انتخاب جو‌بایدن و علاقه وی به بازگشت به برجام سخن گفت و راه حل را در ایجاد شرایط ایده آل، کاهش تحریم‌ها و فشارها، بازگشت به سطح تعاملات و گفتگویی سازنده عنوان کرد.

نمازی با اشاره به این نکته که مسائل گذشته را نباید به آینده سیر داد، از لزوم توجه به آینده نگری و کاهش تنش زدایی و بازگشت به دنیای تعامل گونه امروزی سخن گفت و دنیای امروز را دنیای رقابت و نه جنگ عنوان کرد و از لزوم قوی شدن سخن به عمل آورد.

وی با دموکراتیک خواندن آمریکا و انعطاف‌پذیری شخصیت‌های آمریکایی به مسئله بازگشت آمریکا به برجام برای کاهش تحریم‌ها و مشکلات اشاره و معتقد بود که تعاملات جدید و گفت‌وگو دوباره ایران و آمریکا با توجه به اختیارات رئیسان جمهور آمریکا در این مورد می تواند راه حل منطقی باشد.

در مقابل مهدی کوچک زاده نیز با بیان مواضع خود که غالباً کنایه به اصلاح طلبان و عدم مذاکره بود، ابتدا با طرح این سوال که آمریکا چیست و رفتارش چگونه است؟ گفت: لازم است شناخت درستی از آمریکا داشته باشیم. آمریکا همان آمریکای کودتای ۲۸ مرداد و ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است و خوی استکباری خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده است.

او معتقد است که آمریکا هر کاری برای عدم موفقیت ایران می‌کند و هدفش نابودی ایران است. کوچک زاده معتقد است که باید به ماهیت آمریکا و شناخت شخصیت های انتخاب شده توجه ویژه‌ای شود.

وی آمریکا را با توجه به دیدگاه افراد و احزاب کشور که اکثراً دیدگاهشان مخالف آمریکا بوده معرفی کرده و به کنایه سخنی از رهبر جریان اصلاحات نیز نقل کرد که در سال ۷۱ آمریکا را زورگوترین و بی فرهنگ ترین کشور معرفی کرد.

کوچک‌زاده مقابله و ایستادگی با آمریکا را مهم دانست و صلح و سازش در جنگ ایران و عراق را نیز از نهایت پافشاری شخصیت‌های سیاسی چون اصلاح‌طلبان دانست. وی همچنین از نحوه اداره 32 ساله کشور توسط اصلاح طلبان انتقاد کرد.

وی، حاصل تعامل دنیای جدید نمازی را نیز نقد کرده و دستاورد افزایش تعاملات را افزایش جنگ و تشکیل گروه‌های تروریستی چون داعش دانست. او در ادامه مقابله را در جنگ با مردم آمریکا ندانسته بلکه مقابله را در جهت ساختار سیاسی آمریکا دانست.

کوچک زاده همچنین با کنایه به حضور جو بایدن، به مسئله تضعیف کشورهای جهان سوم در دوره اوباما اشاره و هدف واحد را سیاست های کلی آمریکا این اشخاص عنوان کرد.

اما در بحث پایانی و انتخابات ۱۴۰۰ ایران نیز مهدی کوچک‌زاده تصریح کرد که پیروزی را می توان از آن کسانی دانست که افکار عمومی و آرای مردم را جذب کنند.

وی بیان کرد که با توجه به حافظه تاریخی ملت ایران، عملکرد دولت‌ها می تواند سبب رای آگاهانه و عدم انتخاب دوباره اصلاح‌طلبان باشد. او با طرح این مسئله به پیروزی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به طور مشخص اشاره نکرد و آگاهی کامل در رای دهی و روی کار آمدن دولتی کارآمد را در انتخابات ۱۴۰۰ مهم دانست.

نمازی نیز با اشاره به مشکل عدم وجود احزاب رسمی و فراگیر در ایران با کنایه‌ای از لزوم عوامل موثر و مشارکت حداکثری در انتخابات با بی طرفی مجریان و رقابتی بودن آن سخن گفت.

وی پیروزی نهایی را از آن کسانی دانست که به کارایی بالا و تلاش برای کاهش مشکلات مردم اشاره و اقدام کند.

نمازی در پایان بحث بازگشت بایدن به مذاکره را در پیروزی وی دخیل دانست.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن