سیاسی

مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه دانشجویان مستقل در سال ۹۹/ از بررسی بودجه تا برگزاری جلسات راهبرد و جمهور

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۴:۱۴ مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه دانشجویان مستقل در سال ۹۹/ از بررسی بودجه تا برگزاری جلسات راهبرد و جمهور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سال گذشته برنامه‌های بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف برگزار کرد که پرداختن به بحث ایرادات لایحه بودجه و برگزاری جلسات راهبرد و جمهور از مهم‌ترین برنامه‌های این اتحادیه بود.

مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه دانشجویان مستقل در سال ۹۹/  از بررسی بودجه تا برگزاری جلسات راهبرد و جمهور

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه های دانشجویی در سال ۱۳۹۹ علیرغم شیوع کرونا، فعالیت های قابل توجهی را با در نظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی انجام دادند، در این میان برخی از فعالیت های آنها نسبت به سایر اقداماتی که داشتند با قدرت و توجه بیشتری پیگیری شد.

* مهم ترین فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در حوزه اقتصاد

یکی از فعالیت های شاخص اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سال گذشته، پرداختن به بحث ایرادات لایحه بودجه بود.

دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در همین باره طی نامه به نمایندگان مجلس تاکید کردند که دولت در بودجه سال بعد هیچ طرحی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف شدن مالیات شرکت‌های بزرگ دولتی و اخذ مالیات‌های معوق ندارد. ( اینجا )

عدم مدیریت یارانه های پنهان، وابستگی بودجه به نفت، بحث فروش اوراق نفتی، موضوع شفاف سازی بودجه شرکت های دولتی و مسئله هدفمند سازی یارانه ها از مهمترین نکاتی بود که دفاتر این اتحادیه به آن پرداخته بودند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سال گذشته طی نامه‌ای تفصیلی و ۱۵ صفحه ای به سران قوا، راهکارهایی عملی را به منظور حل معضلات و برون‌رفت از شرایط اقتصادی کشور ارائه کرد. ( اینجا )

این اتحادیه در بخشی از نامه خود به سران قوا نوشته بود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقلبا شعار راهگشای عدالتخواهی ساختارمند بر این باور است تمامی مشکلاتی که در مسئله عدالت و اقتصاد با آنها روبرو هستیم در چارچوب عقلانیت انقلابی، با تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور و توام با روحیه تحول خواهی و عمل انقلابی و جهادی قابل حل است.

مطالبات، راهکارها و فرصت‌های پیش رو برای نجات اقتصاد کشور حضورتان مطرح گردید. مردم هنوز ماحصل تصمیمات یک شبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در آبان ۹۸ و پیامدها و خاطرات تلخ آن را در خاطر دارند. مردم شریف و نجیب کشورمان همیشه پشتیبان نظام بوده و هستند، اما از شرایط شدیدا ناراضی و گله‌مندند. آنچه که ما آن را کلید حل مسائل می دانیم، ایجاد روحیه و عمل تحولگرایانه در تمام ابعاد و سطوح مدیریتی است. امیدست با حداکثر هماهنگی و هم‌افزایی میان ارکان حکومت، بدون سیاست‌زدگی و به دور از نگاه‌های انتخاباتی، شاهد بهبود شرایط مردم عزیز کشورمان باشیم.

* فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در حوزه زنان و خانواده

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در حوزه زنان و خانواده هم در سال گذشته فعالیت های قابل توجهی داشت.

یکی از شاخص ترین اقدامات این اتحادیه در سال گذشته، نامه ای بود که به بهانه روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامه‌ای به معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری نوشته شد.

دانشجویان مستقل در نامه خود خطاب به معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خواستار تسریع در ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان شده بودند.

* فعالیت های واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل یکی از پرکارترین واحدهای این اتحادیه در سال گذشته بود.

معین رضیعی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درباره فعالیت های سیاسی اتحادیه به فارس گفت: یکی از مهم ترین کارهایی که در سال گذشته انجام دادیم و به نظر نقطه تمایز اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با سایر اتحادیه ها و مجموعه‌های مشابه بود، بحث مطالبه گری تخصصی بود که در قالب سلسله برنامه‌های راهبرد برگزار شد.

وی افزود: تاکنون تقریباً این سلسله جلسات در سه مرحله و ۲۰ جلسه پیرامون مسائل تخصصی ای مانند اصلاح ساختار بودجه و بودجه ۱۴۰۰، مسئله زنان و خانواده، اصلاح نظام بانکداری و… برگزار شده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در سلسله جلسات راهبرد در بحث بودجه از حدود ۱۳ نفر از نمایندگان اقتصادی مجلس دعوت کردیم و مطالبه‌گری پیرامون بودجه نظام سلامت، مالیات، کاهش وابستگی به نفت و … صورت گرفت.

رضیعی یادآور شد: بعد از مطرح شدن بحث پذیرفتن مشروز FATF، جلسات مختلفی را با کارشناسان این حوزه و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم، خروجی این سلسله جلسات راهبرد علاوه بر مطالبه گری تخصصی، بیانیه ها و نامه هایی بوده که به صورت تخصصی پیرامون مسائل و مشکلات کشور در این حوزه به همراه راهکارها و برنامه‌ها منتشر شد.

وی گفت: ما بحث پیوستن مشروط به FATF را هم به صورت تخصصی به لحاظ حقوق بین الملل بررسی کردیم و نتایج آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردیم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: ما در حوزه انتخابات ریاست جمهوری هم ذیل سه کلان گفتمان کارآمدی، تحول خواهی و مسئله عدالت نشست های انتخاباتی جمهور را برگزار کردیم که در این نشست ها تقریبا نتوانستیم با تمامی احزاب و جناح های مختلف جلسه بگذاریم و مباحث و مطالبی که ذیل انتخابات ۱۴۰۰ قابل طرح بود را به صورت ابتدایی و اولیه مطرح کردیم و انشاءالله ذیل ۴ مسئله اقتصاد، سیاست خارجه، بحث فرهنگی و زنان و خانواده هم سلسله جلسات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده هتل پرشین بیمه رازی لاستیک بارز دانشکده

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن