سیاسی

واردات محصول بی کیفیت دارویی با وجود مشابه داخلی باکیفیت

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۳ واردات محصول بی کیفیت دارویی با وجود مشابه داخلی باکیفیت

نائب رئیس مجلس گفت: محصول دارویی فاکتور 8 به صورت بای تکنولوژی و کیفیت بالا و قیمت ارزان توسط عده‌ای از وارد کنندگان با ارز دولتی و کیفیت نازل آن هم بیش از نیاز ما به کشور وارد شده است.

واردات محصول بی کیفیت دارویی با وجود مشابه داخلی باکیفیت

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه یک سال آخر کاری دولت وقت مناسبی است و می‌توان کارهای زیادی در این یک سال انجام داد، گفت: اگر بنا بر کار کردن باشد نه تنها در یک سال بلکه در دقیقه و ثانیه می‌توان کارهای مؤثری انجام داد.

وی افزود: متاسفانه ما در سیستم اداری‌مان ارزشی برای زمان قائل نیستیم و همیشه عادت بر این است که وقت را تلف می‌کنیم که در آینده اتفاقی بیفتد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بناست در آینده اتفاقی بیفتد باید از همین الان کارش شروع شود و اگر نظام بانکی یا بیمه‌ای ما به عنوان مثال ایراد دارد و ایراداتش باید اصلاح شود باید از همین الان کار اصلاح را شروع کرد و دولت بعد هم باید این رویه اصلاحات را ادامه دهد.

قاضی‌زاده با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبری در بحث پرهیز از واردات بی‌رویه و حمایت از تولید داخل، خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه در موارد مختلف شاهد واردات بی‌رویه محصولات وکالاها هستیم که تولید آن در داخل انجام می‌شود که این ضربه به تولید داخل است.

وی افزود: نه تنها وقتی کالایی در داخل تولید می‌شود نباید آن را وارد کرد بلکه حتی اگر امکان تولید آن در داخل وجود دارد باید این توان بالقوه بالفعل تبدیل شود تا کالای مورد نظر در داخل تولید شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال شرکت ثامن دارو فاکتور 8 را به صورت بای تکنولوژی و با هزینه کمتر تولید می‌کند اما متاسفانه عده‌ای وارد کننده فاکتور 8 را حتی بیش از نیاز مصرفی کشور آن هم با کیفیت پایین‌تر که با پلاسمای انسانی ساخته شده و دارای عوارض نیز هست، با ارز دولتی به کشور وارد کردند و با اعمال فشار و با این توجیه که تاریخ مصرف این محصولات می‌گذرد سعی در فروش آن در مراکز درمانی دارند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم این واردات فاکتور 8 آن هم با این کیفیت نازل در حالی است که این محصول دارویی در ثامن دارو با کیفیت بالاتر تولید می‌شود و واردات بی‌رویه آن توسط واردکنندگان آن هم با ارز دولتی 4200 تومانی سؤال برانگیز است.

وی افزود: مورد دیگر این است که ما در فصل برداشت برنج می‌بینیم که 300 هزار تن برنج به کشور وارد شده باعث می‌شود که کشاورز ما آسیب جدی ببیند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همین اقدام باعث شده کشاورزان ما ناچار شوند تا بهترین شالیزارهای خود را به ویلا تبدیل کنند و همین مسئله آسیب جدی به تولید برنج در داخل است.

قاضی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم مدیران دولتی چه دشمنی با تولید در کشور دارند. من نمی‌خواهم بگویم فساد در این قضیه اتفاق می‌افتد اما وقتی این موارد را انسان مشاهده می‌کند این سؤال و شبهه در ذهنش ایجاد می‌شود که شاید دست‌های پشت پرده وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن