اقتصادی

ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در هفته پیشِ رو/بارش دوباره برف و باران در برخی شهرها

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۱:۱۱ ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در هفته پیشِ رو/بارش دوباره برف و باران در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوم اسفند سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال غرب و به تدریج غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در هفته پیشِ رو/بارش دوباره برف و باران در برخی شهرها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی اولین روز اسفند ماه ۹۹ بیان کرد: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سواحل خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده داریم.

وی افزود: امروز همچنین در برخی نقاط استان‌ کرمان بارش برف و باران و وزش باد و در جنوب فارس و برخی نقاط هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و وزش باد شدید داریم که در شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی روزهای آتی کشور گفت: روز شنبه دوم اسفند سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال غرب و به تدریج غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، همچنین جنوب فارس خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه سوم بهمن اسفند در استان های شمال غرب ، دامنه زاگرس مرکزی، دامنه جنوبی البرز و سواحل خزر بارش برف و باران و وزش باد داریم همچنین در این روز در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، ارتفاعات شمالی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعت بعد از ظهر بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده آسمان در اغلب مناطق کشور صاف است.

وی گفت: روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در جنوب غرب و به تدریج جنوب و غرب کشور موجب افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: در دو روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج است و امروز و یکشنبه پیشِ رو دریای خزر مواج و متلاطم است.

* آسمان تهران روزهای آتی صاف و یا نیمه ابری است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهرانی نیمه ابری و روز سه شنبه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۳ درجه خواهد بود.

* گرمترین و سرترین مراکز استان

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد، اراک و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده در ۱۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز هتل پرشیا هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز هتل پرشیا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن