اقتصادی

گفتگوی تلفنی مقامات آمریکا و چین در باره توافق تجاری

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۳ گفتگوی تلفنی مقامات آمریکا و چین در باره توافق تجاری

وزارت بازرگانی چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور معتقد است گفتگوهای منظم با آمریکا در راستای اجرای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور سازنده خواهد بود.

گفتگوی تلفنی مقامات آمریکا و چین در باره توافق تجاری

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور معتقد است که گفتگوهای منظم تجاری با آمریکا در باره اجرای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور سازنده است.

رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور، ساعاتی پیش به صورت تلفنی با لیو هه، معاون رئیس جمهور چین در باره اجرای فاز نخست توافق تجاری گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است: دو طرف گفتگوهای سازنده‌ای را در باره تقویت مناسبات در حوزه سیاست‌های کلان اقتصادی و اجرای فاز نخست توافق تجاری و اقتصادی داشتند.

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف موافقت کردند تا شرایط و فضایی را فراهم کنند که اجرای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور بیش از پیش تسهیل شود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا نیز طی بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که لایت هایزر و منوچین طی یک تماس تلفنی از پیش برنامه ریزی شده با لیو هه درباره اجرای فاز نخست توافق تجاری تاریخی بین چین و آمریکا گفتگو کردند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که دو طرف در باره اقدامات چین برای ایجاد تغییرات ساختاری ذیل توافق برای حمایت بهتر از حقوق معنوی شرکت‌ها، حذف موانع برای شرکت‌های آمریکایی در حوزه خدمات مالی و کشاورزی و همچنین حذف اجبار به انتقال فناوری گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف همچنین درباره افزایش قابل توجه واردات چین از آمریکا و همچنین اقدامات بیشتری که برای اجرای توافق از سوی چین نیاز است گفتگو کردند. چین و آمریکا اعلام کردند که شاهد پیشرفت در اجرای توافق بوده و متعهد هستند که اقدامات لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز توافق تجاری دوجانبه را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن