اقتصادی

افت 5 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۹ افت 5 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

بازارهای جهانی نفت با کاهش 3 درصدی قیمت نفت در روز جمعه به کار خود پایان داد و بیشترین کاهش هفتگی را از ماه ژوئن ثبت کرد به طوریکه نفت برنت 5.3 درصد و نفت خام آمریکا 7.4 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

افت 5 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بازارهای جهانی نفت با کاهش 3 درصدی قیمت نفت در روز جمعه به کار خود پایان داد و بیشترین کاهش هفتگی را از ماه ژوئن ثبت کرد.

نگرانی در مورد بهبود کند اقتصاد آسیب دیده از شرایط کرونا به همراه نگرانی در مورد تقاضا ضعیف برای نفت عوامل این کاهش قیمت عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت 1.41 دلار کاهش 42.66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.60 دلار کاهش 39.77 دلار معامله شد.

نفت برنت 5.3 درصد و نفت خام آمریکا 7.4 درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته از دست دادند.

از دیگر عوامل کاهش قیمت، کاهش بیشتر ارزش بازارهای بورس و انتشار گزارش مشاغل آمریکا بود که نشان داد رشد فرصت های شغلی در این کشور در ماه آگوست بیشتر کاهش یافته زیرا کمک های مالی دولت تمام شده است.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت: «امیدها برای تصویب محرک های بیشتر در حال از بین رفتن است… ما برای به جریان انداختن تقاضا، به حمایت از فعالیت های اقتصادی نیاز داریم.»

گزارش دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که تقاضا برای بنزین دوباره کاهش یافته است درحالی که ذخایر محصولات پالایشی نیمه سنگین در سنگاپور به عنوان قطب نفتی آسیا به بالاترین میزان در 9 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن