اقتصادی

اقتصادهای ضعیف محلی آمریکا در مسیر بدتر شدن اوضاع

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ اقتصادهای ضعیف محلی آمریکا در مسیر بدتر شدن اوضاع

اقتصاد آمریکا با وجود این که طی 10 سال گذشته روند رو به بهبودی را تجربه کرد، اما فاصله بین اقتصادهای ضعیف و قوی در این کشور نه تنها حالا کمتر نشده، بلکه به نظر می‌رسد اوضاع بدتر خواهد شد.

اقتصادهای ضعیف محلی آمریکا در مسیر بدتر شدن اوضاع

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پیش از شیوع کرونا آمریکا حدود یک دهه روند رشد اقتصادی را تجربه کرد، اما این مسئله نتوانست فاصله بین اقتصادهای محلی ثروتمند و فقیر را کم کند.

به گونه‌ای که هزاران شهر و منطقه کوچک در این کشور به قدری شاهد اخراج کارمندان و از دست رفتن شرکت‌ها هستند که حالا نه تنها صحبت از بهبود V شکل اوضاع نیست بلکه حرف از روند K شکل در پساکرونا مطرح است.

تحقیقات جدید توسط مؤسسه نوآوری اقتصادی که حدود 25 هزار شهرستان در آمریکا را مورد مطالعه قرار داده می‌گوید 2 هزار منطقه توانسته‌اند از سال 2018 رشد بسیار بهتری را در جذب اشتغال و شرکت‌های جدید داشته باشند.

برخلاف این دو هزار منطقه اما 5 هزار منطقه و شهرستان نه تنها رشد نکرده،‌ بلکه عقب افتاده و اصلا اوضاع خوبی را تجربه نکرده‌اند.

اوضاع در این شهرستان‌ها به قدری خراب است که شرایط اشتغال در آنها حتی در زمان بهبود اوضاع بدتر شده است.

کارشناسانی که روند بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا را در پساکرونا دنبال می‌کنند نگران آن هستند که در سایه ارائه آمارهای سراسری بهبود اوضاع در آمریکا شاهد گسترده‌تر شدن شکاف بین صنایع و مردم باشیم، چرا که در برخی حوزه‌ها شاهد بهبود سریع اوضاع هستیم اما در برخی دیگر به خصوص در شرکت‌های تفریحی و هتلداری هنوز اشتغال تا رسیدن به سطح پیش از کرونا فاصله زیادی دارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن