سیاسی

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از یک شرکت تولید کیت‌های تشخیص هورمونی

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ – ۲۱:۱۴ بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از یک شرکت تولید کیت‌های تشخیص هورمونی

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز از آخرین دستاوردهای کیت‌های تشخیص غربال گری، کرونا و تیروئید یک شرکت داخلی بازدید کردند.

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از یک شرکت تولید کیت‌های تشخیص هورمونی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) از آخرین دستاوردهای کیت‌های تشخیص هرمونی غربال گری، کرونا و تیروئید شرکت نویان نگین بازدید کردند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در این بازدید تمامی مراحل تولید کیت های تشخیص از تهیه مواد اولیه، تولید تا بسته بندی، انبار و توزیع محصولات منطبق با استاندارها و چک لیست مصوب مورد بازرسی و کنترل قرار دادند.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره خط تولید این کیت‌های تشخیص گفت: کیتهای آزمایشگاهی نقش مهمی در تشخیص به موقع و زودرس بیماری‌ها دارد.

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در ایران گفت: در روزها و ماه‌های نخست اینکه کوئید ۱۹ وارد ایران شد قدرت تشخیص ما بسیار کم بود بنابراین وقتی بتوان تعداد آزمایش ها را افزایش داد و به موقع بیماری را شناسایی کرد و قرنطینه صورت بگیرد در کنترل بیماری موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: خوشبختانه در این بازدید که از شرکت نویان نگین پارسیان صورت دادیم شاهد تکنولوژی های پیشرفته وبرای تولید و ساخت کیت های آزمایش مختلفی در بحث الایزا و کرونا بودیم و امیدواریم که که با کمک مسئولان بتوانیم پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌هایی در راستای حمایت از تولید صورت دهیم.

شهریاری تاکید کرد: کمیسیون بهداشت درمان مجلس از تمامی شرکت‌هایی که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند حمایت خواهیم کرد تا بتوان شعار امسال را تحقق در بحث تجهیزات پزشکی تحقق ببخشیم.

محسنی بندپی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مملکت به یک وضع مطلوب و پایداری برسد باید به بخش خصوصی بها بدهیم.

وی تاکید کرد: ایجاد رقابت در بخش خصوصی اصل است اما متاسفانه دولت همه چیز را در یل خود گرفته و تبدیل به لوکوموتیو سنگینی شده که خودش هم نمی تواند خود را به حرکت وا دارد.

در ادامه این دیدار محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین بر ضرورت انتقال تکنولوژی های جدید تاکید و اظهار کرد: علم آزمایشگاه علمی است که در طول سالیان متمادی تغییر کرده و یکی از با سرعت ترین علوم هایی است که در کل دنیا در حال اتفاق افتادن است.

وی یادآور شد: هر ساله در نمایشگاه بین المللی شاهد رونمایی از محصولات بیوتکنولوژی بر پایه روشهای تشخیصی جدید است که متاسفانه تحریم سبب شده است که انتقال این فناوری ها و تکنولوژی ها به کشور عزیزمان اتفاق نیفتد و تولیدکنندگان چاره‌ای به غیر از تولید محصولاتی که از لحاظ تکنولوژی و کیفیت پایین دستی هستند ندارند به همین دلیل است که اگر انتقال فناوری و تکنولوژی اتفاق بیفتد به صورت ناخودآگاه وارد یک سطح بالاتری از کیفیت می شویم‌.

صالحی خاطرنشان کرد: اکثر تولیدکنندگان برای اینکه نمی‌خواهند وارد فازهای ریسک سرمایه گذاری شوند از تکنولوژی های پایین دستی استفاده می کنند که خطای بسیاری دارد بنابراین شرکت نویان نگین توانسته برای اولین بار با وجود تحریم ها این انتقال تکنولوژی را انجام دهد و درخواست ما حمایت دولت و مجلس است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن