اقتصادی

بودجه به زبان ساده-۱| بودجه چیست و چگونه تصویب می‌شود؟+ویدئو

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۴۳ بودجه به زبان ساده-۱| بودجه چیست و چگونه تصویب می‌شود؟+ویدئو

هر ساله چند ماه از زمان دولت و مجلس به بررسی و تصویب لایحه بودجه سالیانه اختصاص می‌یابد. همچنین بخش زیادی از توان نهادهای نظارتی وابسته به مجلس مانند دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس، به بررسی این لایحه و یا شیوه اجرای آن توسط دولت اختصاص دارد.

بودجه به زبان ساده-۱| بودجه چیست و چگونه تصویب می‌شود؟+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر ساله چند ماه از زمان دولت بخصوص سازمان برنامه و بودجه و مجلس بخصوص کمیسیون تلفیق به بررسی و تصویب لایحه بودجه سالیانه اختصاص می‌یابد. همچنین بخش زیادی از توان نهادهای نظارتی وابسته به مجلس مانند دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس، به بررسی این لایحه و یا شیوه اجرای آن توسط دولت اختصاص می یابد.

با این وجود، هنوز بخش اعظم مردم تصور خاصی از بودجه ندارند و نمی دانند این موضوع چه تاثیری در زندگی آنها دارد و این لایحه چگونه در مجلس به تصویب رسیده و تبدیل به قانون بودجه می شود. این در حالی است که بخش های مختلف زندگی عموم مردم به شدت تحت تاثیر اجرای این قانون قرار دارد.

با توجه به همین موضوع، خبرگزاری فارس قصد دارد با انتشار سلسله ویدئوکامنت‌هایی گامی در راستای آشنایی مردم با موضوع بودجه بردارد. منبع اصلی تهیه این تولیدات، گزارش های «بودجه به زبان ساده» مرکز پژوهش های مجلس است که از اواخر سال 89 تاکنون، هر ساله همزمان با تقدیم لایحه بودجه سالیانه توسط دولت به مجلس، در سایت این مرکز پژوهشی منتشر می شود.

در اولین قسمت از این ویدئوکامنت ها که در ادامه آمده است، قصد داریم به این سوال که «بودجه چیست و چگونه تصویب می‌شود؟» پاسخ دهیم:

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن