اقتصادی

بیانیه وزرای خارجه و حمل و نقل کانادا درباره خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۲۹ بیانیه وزرای خارجه و حمل و نقل کانادا درباره خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

شب گذشته وزیر امور خارجه و همچنین وزیر حمل و نقل کانادا به صورت مشترک بیانیه‌ای را درباره خوانش اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ارائه کردند.

بیانیه وزرای خارجه و حمل و نقل کانادا درباره خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه رسمی اینترنتی دولتی کانادا، مارک گارنئو، وزیر حمل و نقل و فرانسیس فیلیپ شامپین، وزیر امور خارجه کانادا، در پی ارائه اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال گذشته در ایران سقوط کرد به صورت مشترک بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است کانادا به شدت از کشته شدن کسانی که در حادثه 8 ژانویه سال جاری و در پی هدف قرار گرفتن هواپیمای خطوط هوایی اوکراین PS752 در نزدیکی تهران کشته شدند تحت تاثیر قرار گرفت.

این وزرای کانادایی اعلام کردند که از مجموع 176 نفری که در این حادثه جان خود را از دست دادند 55 نفر تبعه کانادا بوده و دیگر کشته شدگان نیز رابطه نزدیکی با کانادا داشتند.

ادامه این بیانیه می‌افزاید دولت کانادا یک کپی از گزارش اطلاعات به دست آمده از خواندن جعبه سیاه این هواپیما را از سازمان هواپیمایی کشوری ایران دریافت کرده است.

وزیر خارجه و حمل و نقل کانادا در بیانیه خود آورده‌اند که این گزارش اولیه تنها اطلاعات محدود و گزینش شده‌ای را در قبال این حادثه تاسف بار ارائه کرده و در این گزارش تنها اطلاعات مربوط به پس از اصابت نخستین موشک پدافندی ارائه شده است و هیچ اطلاعاتی درباره اصابت دوم وجود ندارد و اطلاعاتی را ارائه داده که ما پیش از این می‌دانستیم.

وزرای کانادایی می‌گویند ما انتظار داریم که جمهوری اسلامی ایران به این سؤال که چرا به طور کلی موشک‌ها شلیک شده و چرا آسمان این کشور باز بوده است، پاسخ دهد.

اینها سؤالاتی است که کانادا و مردم کانادا و به خصوص خانواده قربانیان این حادثه به دنبال پاسخ آنها هستند.

در پایان بیانیه مشترک وزرای کانادایی آمده است کانادا به درخواست از ایران برای انجام تحقیقات شفاف و کامل ادامه خواهد داد و انتظار داریم این کشور به تعهدات خود عمل کرده و استانداردهای پیوست 13 ایکائو را اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن