سیاسی

سخنگوی دولت: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری است

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۴ سخنگوی دولت: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری است

علی ربیعی گفت: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری و ایجاد آمادگی برای ورود به قرن جدید است.

سخنگوی دولت: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری  است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه چهارم شهریور در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از بهبودی‌اش از بیماری کرونا با اشاره به جلسه هیات وزیران با مقام معظم رهبری گفت: از فرمایشات و رهنمودهای رهبر انقلاب به دولت تشکر می‌کنم. ایشان سال آخر دولت را معنا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری خاطرنشان کرد: واگذاری دارا دوم موجب تحرک و مثبت شدن بورس خواهد شد. این سهام روز چهارشنبه واگذار خواهد شد.

خودروسازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط‌زیست اهتمام نداشته‌اند

‌ربیعی در بخش دیگر گفت: متاسفانه گروه های دیگر صنعتی مثل خودرو سازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط زیست اهتمام نداشته اند.

سخنگوی دولت افزود: اقدامات انجام شده در احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم است و می تواند الگوی کشورهای دیگر هم باشد. ۶۰۴ میلیارد برای این کار تخصیص یافته شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حوزه برق شاهد مصوبه جدیدی بودیم که کمک کرد بتوانیم همان نظر امام خمینی را محقق کنیم.

وی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: گزارشات نشان میدهد تعداد فوتی های کرونا کاهش یافته و نزدیک دو رقمی شدن است. ابتلا به کرونا تابع رفتار ما ایرانی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دولت نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت

ربیعی در بخش دیگر خاطر نشان کرد: در این سالها دولت سیاست منزوی کردن سیاست های آمریکا در دنیا را دنبال کرده است. دولت با عقلانیت و سخت کوشی نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت و در آن طرف هر که به کاخ سفید می آید باید نگاهش به ایران باشد.

سال پایان دولت به معنای سست شدن فعالیت‌ها نیست

وی تاکید کرد: ما تعطیلی و رکود و سستی نداشتیم و نخواهیم داشت و سال پایان دولت به معنای سست شدن فعالیت‌ها نیست.

ربیعی افزود: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری و ایجاد آمادگی برای ورود به قرن جدید است.

امروز با پول‌های خرد، مردم می‌توانند سهام شرکت‌های بزرگ را خریداری کنند

ربیعی با تاکید بر اینکه اتکای دولت به افزایش نقدینگی و پول پر قدرت بانک مرکزی نبوده است، بیان داشت: با اقداماتی که در راستای اصل ۴۴ انجام دادیم امکان سرمایه گذاری هم فراهم شده است. امروز با پول های خرد مردم می توانند سهام شرکت های بزرگ را خریداری کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: رییس جمهور برنامه ای اعلام می کند که متعهدانه اقتصاد ایران را برای آینده برنامه ریزی می‌کند.

مکانیسم ماشه و اسنپ بک یک اصطلاح ژورنالیستی است

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: هیچگاه اصطلاح اسنپ بک در قطعنامه ۲۲۳۱ نیامده است. اساسا آمریکا یک جعلی کرده است و روی آن دارد کار می‌کند. مکانیسم ماشه و اسنپ بک یک اصطلاح ژورنالیستی است. اصلا آمریکا در این زمینه حسن نیت ندارد و خودش از برجام بیرون رفته است و حقی حتی برای اظهار نظر در این زمینه ندارد.

سخنگوی دولت در مورد حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران گفت: ما از این سفر استقبال کردیم و در سابقه خود با آژانس چیزی جز شفافیت نداریم.

امیدواریم مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه سو استفاده ندهد

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اطلاعات غلط و جعلی به آژانس داده بود. ما نظارت آژانس را داریم و بازرسان آنها حضور دارند. امیدواریم مدیر کل آژانس اجازه ندهد مورد سو استفاده سیاسی قرار گیرد. اراده ما همکاری با آژانس طبق پروتکل الحاقی است که خودمان، خود خواسته آن را انجام می‌دهیم.

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا همان مصوبات شورای عالی امنیت ملی است

سخنگوی دولت در مورد اعتراض مجلس به صدور مجازات برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: خصلت ستاد ها موقتی بودن آن و تصمیمات فوری برای همان زمان است. در شورای عالی امنیت ملی، فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شده و تصمیمات آن همان مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

ادامه دارد …

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن