اقتصادی

شرکت هواپیمایی امریکن 19 هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۶ شرکت هواپیمایی امریکن 19 هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز اعلام کرد در صورتی که دولت آمریکا طرح کمک به پرداخت حقوق کارمندان را تمدید نکند 19 هزار نفر از کارمندانش را تنها در ماه اکتبر اخراج خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی امریکن 19 هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، شب گذشته اعلام کرد که در صورتی که کمک‌های دولتی به شرکت‌ها برای پرداخت حقوق کارمندان تمدید نشود 40 هزار نفر از کارمندان این شرکت تعدیل خواهند شد که شامل 19 هزار اخراج تنها در ماه اکتبر می‌شود.

شرکت هواپیمایی آمریکایی در ماه مارس 25 میلیارد دلار از دولت آمریکا برای پرداخت حقوق کارمندانشان و جلوگیری از اخراج آنها کمک مالی دریافت کردند و این کمک شامل ماه‌های مارس تا سپتامبر می‌شود.

با توجه به آنکه این پول به زودی تمام خواهد شد و هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع در صنعت هواپیمایی نیست شرکت‌های هواپیمایی و اتحادیه کارمندان آنها در حال لابی کردن هستند تا دولت آمریکا را بر آن دارند تا 25 میلیارد دلار دیگر نیز به آنها کمک مالی کند اما مشکل اینجاست که مذاکرات به کنگره برای رسیدن به یک توافق در راستای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی بیشتر برای مقابله با تبعات کنترل شیوع کرونا، شکست خورده است.

اعلام شب گذشته امریکن ایرلاینز باعث شد سهام این شرکت 2.7 درصد منفی شود.

داگ پارکر، مدیرعامل، و رابرت آیزوم، رئیس هیأت مدیره امریکن به کارمندان اعلام کردند که در طرح اول کمک اقتصادی فرض این بود که شیوع ویروس کرونا تا 30 سپتامبر کنترل شده و شاهد افزایش دوباره تقاضا برای مسافرت‌های هوایی خواهیم بود.

آنها اعلام کردند اما پر واضح است این اتفاق نیفتاد.

شرکت هواپیمایی آمریکایی می‌گویند برای بهبود سریع اوضاع اقتصادی به شدت به این صنعت نیاز است.

طرح شرکت هواپیمایی امریکن برای تعدیل نیرو شامل 1600 خلبان، 8100 مهماندار پرواز و 1500 پست مدیریتی است.

به لطف آنکه طی ماه‌های گذشته تعدادی از کارمندان به صورت داوطلبانه از امریکن جدا شده و یا تعدادی بازنشسته شدند تعداد 19 هزار کارمندی که امریکن می‌گوید تعدیل می‌کند کمتر از 25 هزار نفری بود که در ماه گذشته نسبت به اخراج آنها هشدار داده بود.

شرکت امریکن که یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا محسوب می‌شود و 140 هزار نفر کارمند دارد اعلام کرده که در سه ماهه چهارم سال جاری با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود در مسیرهای داخلی آمریکا فعالیت کرده و تعداد پروازهای بین‌المللی این شرکت نیز به یک چهارم سال 2019 رسیده است.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز هم هشدار داده که 36 هزار نفر از کارمندان این شرکت در معرض اخراج قرار دارند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن