سیاسی

طراحی نظام سلطه تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با تحریف برای فروپاشی است

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ – ۱۳:۳۵ طراحی نظام سلطه تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با تحریف برای فروپاشی است

قاضی زاده هاشمی در یادداشتی نوشت: طراحی نظام سلطه، تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با تحریف برای به فروپاشی کشاندن نظام اسلامی است.

طراحی نظام سلطه تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با تحریف برای فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: تحریف در معنای تحت اللفظی آن به معنای حرف را برگردانیدن و جابجایی کلام است و به تعبیر قرآن «یحرفون الکلم عن مواضعه» است.

تحریف، سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد و مطابق آیه ۴۶ سوره نساء، یهود از این روش علیه پیامبر اسلام بهره برداری می‌کردند: «مِنَ الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَیَقُولُونَ…»

یکی از مصادیق آن واقعه عظیم کربلا است که دستگاه خبیث بنی امیه علیه خاندان عصمت و طهارت به بهانه تحریف ایجاد کرد.

نمونه دیگر تحریف در تاریخ ما، تحریف نقطه تاریکِ تاریخ هخامنشیان وقلمداد کردن آن به عنوان یک نظام تمدن ساز است! در حالی که واقعیت کاملا برعکس هست؛ به ‌سادگی ولی با استحکام می‌توان اثبات کرد که درپی ظهور و تسلط سلسله غیر ایرانی هخامنشیان یا خاخام منشیان بر ایران کهن ده‌ها تمدن و تجمع در ایران و شرق میانه نسل‌کشی کامل شده‌اند و رشد ملی در این سرزمین و منطقه متوقف شده بود.و چنانچه امروز آمریکا را برای حمله به عراق روانه جنگ کرد یهود در ۲۵۰۰ سال پیش هم کوروش را راهی جنگ در بابل وایران کردند.

در واقع امروز یکی از مهمترین ابزار جریان باطل در مقابله با جریان حق، همواره استفاده از ابزار و تکنیک «تحریفـ» بوده است چرا که اگر سخن و موضع حق آنگونه که هست ارائه شود انسان‌های پاک سرشت و جویای حقیقت را قانع و جذب می‌کند.

در مقابله با انقلاب اسلامی ایران نیز این تکنیک از همان روز‌های نخست پیروزی انقلاب مورد استفاده مخالفین و دشمنان انقلاب قرار گرفت و "تحریف" به تدریج به یک "جریان" تبدیل شد.

وقتی در باره «جریان تحریف» صحبت می‌کنیم یعنی یک حرکت سازمان دهی شده، هدفمند و مستمر. این جریان که هم اکنون علاوه بر ایران در دیگر کشور‌های جبهه مقاومت نیز فعال است دو کارویژه اصلی دارد. نخست امیدزدایی و القای یاس و دوم، آدرس غلط دادن در باره منشا مشکلات و راه حل آنها.

تحریف یا تصویرسازی غلط، در حقیقت فریب ادراکی است که دشمنان ما در یک نبرد هوشمند و ترکیبی و با بهره‌گیری هم‌زمان از اعتباربخشی به تهدید نظامی از یک‌سو و شرطی‌سازی اقتصاد کشور با اعمال ویا عدم اعمال تحریم‌ها از سویی دیگر و درنهایت به راه انداختن نبرد رسانه‌ای در مسیر فریب افکار عمومی عمل می کند. بنابراین تحریف؛ جنگ ذهنی، جنگ شناختی و ادراکی جامعه است. هدف این جنگ وارونه‌نمایی از واقعیت است. جنگی که با تصویرسازی غلط ادراک مردم از پیرامون را تغییر می‌دهد و هولناک می‌سازد.

جریان تحریف تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن نیز ناامید کردن جامعه از راه طی شده و مسیر پیش رو است. جامعه ناامید جامعه‌ای است قهرا شکست‌خورده. لذا جنگ اقتصادی دشمن نیز در خدمت همین جنگ ذهنی است. بنابراین جریان تحریف را باید با کلیدواژه «ناامیدی» شناخت.غرب به دنبال این است که ایران مانعی در برابر هژمونی غرب نباشد و اجازه دهد آنها برنامه های خودشان را در سطح منطقه ای و بین المللی پیش ببرند.

راه برون رفت از این شرایط اتکا به توانمندی داخل کشور و حمایت از گزینه مقاومت است، شاید این موضوع هزینه هایی هم در پی داشته باشد اما نتیجه اش شیرین تر از تسلیم در برابر منطق زور و قدرت حاکم بر نظام بین الملل است. غرب امروز با چالش های اساسی مواجه است و پایه های قدرت در غرب در حال سست شدن است.

در واقع غرب به سمت افول تمدنی حرکت می کند بنابراین اگر امروز غرب بخواهد خود را هسته اصلی نظام جهانی معرفی کند به قدرت اقناعی وتحریف رو می آورد تا با القا و وارونه کردن حقایق بتواند خود را همچنان قدرت غالب جهانی و کنش‌گر هنجارسازی نظام بین المللی معرفی کند.

تهدید پنداری ایران در پیشرفت موشکی،هسته ای و حضور منطقه ای مواردی است که درصدد القای این پیام به افکار عمومی جهانی بود که ایران به دنبال ساخت موشک هایی است که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را داشته باشد و این مساله در مصاحبه ها و سخنرانی های غربی کاملا مشهود است.

لذا از این ابزار برای ایران هراسی در دنیا استفاده می کنند تا با واژگون سازی حقایق در حوزه بین الملل، عرصه را برای کنش فعالانه ایران تنگ کنند.

دشمنان خارجی به ‌واسطه قدرت رسانه‌های خود در عرصه فضای مجازی تلاش می‌کنند تا دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و پزشکی پنهان و غیرآشکار باقی بماند و هیچ اشاره‌ای به‌ آنها نمی‌کند، اما برعکس تلاش می‌کند ضعف‌ها را نشان دهد یا اینکه با وارونه نشان دادن حقایق، دستاوردهای جمهوری اسلامی را کتمان سازد که این همان جریان تحریف است که رهبر انقلاب به آن مدام اشاره فرمودند، و در سخنان اخیر بیان داشتند: یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی رصد حقایق دنیا و تحریف آن است.جریان تحریف به دنبال تحقیر توانایی‌های ملت و مضاعف جلوه دادن مشکلات و گرفتاری‌ها است.

جریان تحریف به دنبال آن است تا فسادی را که احیاناً در برخی دستگاه‌ها و مسئولان وجود دارد، به کل نظام تسری بدهد و در حالی که اصل و اساس نظام بر پایه سلامت و رأی و اعتماد مردم است و اگر این اصل و اساس آسیب ببیند، کل نظام آسیب خواهد دید.

جریان تحریف حتی نقاط مثبت کشور را نادیده نمی‌گیرد و تلاش می‌کند به نقطه ضعف تبدیل نماید چه برسد به نقاط ضعف واقعی که با تکرار و بزرگنمایی آن‌ها، حداکثر فرصت طلبی را انجام می‌دهد.

تحریم را عامل اصلی مشکلات معرفی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که مسئولان فکر برنامه‌ریزی و اتکا به داخل نداشته باشند.بازوی دیگر جریان تحریف،برخی غربگرایان داخلی‌ست. این جریان دوگانه سازی می‌کند؛ مانند کوتاه آمدن در برابر آمریکا و مذاکره یا آماده شدن برای جنگ، واین دوگانه سازی خوب و بد دارد؛ بر این مبنا که آمریکای خوب را با حکمرانی دموکرات‌ها فرصت بزرگ برای تعاملات گسترده و آمریکای بد با حکمرانی جمهوری خواهان مانند ترامپ را تهدید می‌دانند؛ از همین منظر جو بایدن دموکرات را برای انتخابات امریکا یک فرصت جدید برای مذاکره و روابط و برجام جدید می‌داند.

بنابراین خط تحریف است که خط مقاومت را مخدوش و بخش‌هایی از مردم را نسبت به ایده و فکر مقاومت متزلزل کرد. این معادله مهمی است که دشمن با همه ابهت و اقتداری که دارد و با همه فشارهای تحریمی که علیه ایران وارد می‌کند نمی‌تواند مردم ایران را وادار به عقب‌نشینی کند اما عده‌ای در داخل با وارونه جلوه دادن واقعیات و ارائه دادن طرح دیگری از واقعیت‌ها مردم را وسوسه کرده و کشور را گرفتار بیراهه می‌کنند که نتیجه آن برای کشور این می‌شود که در عین حال که در برهه‌ای نسبت به راهبرد مقاومت تغییر رویکرد دادیم، اما کشور نیز از تحریم‌ها خلاصی پیدا نکرده یعنی اصطلاحاً دچار بازی دوسر باخت شده‌ایم.

طراحی نظام سلطه، تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی باتحریف برای به فروپاشی کشاندن نظام اسلامی است. که با کارگردانی، هدایت و نقشه بیرونی و با عوامل و بازیگران داخلی اجرا می‌شود.

این جریان به‌عنوان علت‌العلل موفقیت جریان تحریم عمل می‌کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «واقعاً ما تا بر جریان تحریف غلبه نکنیم بر جریان تحریم هم غلبه نخواهیم کرد»؛ از همین رو است که یکی از عبارات کلیدی در بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب به آن اشاره می‌کنند این است که دشمن به صد زبان و بیان و به کمک عقبه داخلی خود این‌گونه القا می‌کند که تمام مشکلات کشور ناشی از تحریم است که این تحریم نیز حاصل دنبال کردن راهبرد مقاومت از سوی جمهوری اسلامی ایران است و درصورتی‌که ایران از این سیاست دست بکشد تمامی تحریم‌ها و مشکلات برطرف خواهد شد.

همواره جامعه اسلامی کانون تهاجم دشمن قرار دارد و آنچه می‌تواند فتنه‌ها را بشکند و جریانات تهدید و تحریم و تردید و تحریف را در هم شکند، بصیرت و مقاومت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن