فرهنگ و هنر

«قصه کربلا» را در مسافرت همراه خود ببرید

«قصه کربلا» کتاب بالینی شهید حججی بود/ یک کتاب خوب برای هر نویسنده‌ای بس است

نویسنده کتاب «قصه کربلا» گفت: کتاب «قصه کربلا» در یک جلد باز آفرینی شد تا مسافران و طرفداران مطالعه بتوانند آن را همراه خود ببرند به بیان دیگر در کتاب برای مطالعه دردسترس‌تر و سهل الوصولتر باشد.

به گزارش مشرق، مهدی قزلی نویسنده کتاب «قصه کربلا» در خصوص ویرایش کتاب «قصه کربلا» گفت: «قصه کربلا»، بیانگر واقعه عاشورا و حوادث منجر به آن است که با انتخاب برخی از تاثیرگذارترین بخش‌های داستانی از واقعه عاشورا در قالب داستان‌های کوتاهی که توام با تصویرگری‌های زیبا است تالیف شده است.

«قصه کربلا»، روایتی ساده از قیام عاشورا/نسخه ۱۰ جلدی پیشین را در قالب بک جلد آماده کرده‌ام
وی پیرامون چاپ جدید این کتاب در قالبی جدید تصری کرد: به تازگی تصمیم گرفتم تا ۱۰ جلد گذشته را با ویرایشی جدید اما این بار در قالب یک جلد به رشته تحریر در بیاورم، مراحل نگارش این نسخه جدید که یک سال به طول انجامید تمام شده و تا اوایل مهرماه مخاطبان می‌توانند «قصه کربلا» را در بازار نشر مشاهده کنند.
قزلی پیرامون نحوه پرداخت کتاب «قصه کربلا» به واقعه عاشورا و «امام حسین(ع)» بیان کرد: کتاب «قصه کربلا» در حقیقت نوعی ساده نویسی ادبی است برای کسانی که علاقه داشتند تا واقعه کربلا را مطالعه کنند، البته در گذشته منابع معتبر زیادی برای مطالعه وجود داشته است اما کسانی که علاقه داشتند و نمی‌توانستند به راحتی مطالب را مورد بررسی قرار دهند در کتاب «قصه کربلا» می‌تواند به مطالعه وقایع عاشورا بپردازند.
قزلی دلیل بازآفرینی کتاب «قصه کربلا» را در دسترس بودن کتاب در مسافرت‌ها دانست و ابراز کرد: کتاب «قصه کربلا» در یک جلد باز آفرینی شد تا مسافران و طرفداران مطالعه بتوانند آن را همراه خود ببرند به بیان دیگر در این کتاب قابلیت دسترسی آسان‌تری به مستندات دینی و تاریخی برای مطالعه وجود دارد.
این نویسنده کتاب ابراز کرد: کتاب «قصه کربلا» روایتی از واقعه عاشورا است که مخاطب عام آن را می‌پسندد، روایتی که از پیچیدگی دور بوده و بسیار ساده بیان شده است، «قصه کربلا» در چاپ گذشته خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از آن نمایشنامه، فیلمنامه و برنامه‌های رادیویی زیادی تولید شد.
این نویسنده به روایت داستانی کتاب «قصه کربلا» اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه کتاب «قصه کربلا» روایتی متصل و در عین حال مستقل است. به عبارت ساده‌تر داستان‌های روایت شده مستقل هستند که از منظر غایت روایت و خط سیر داستانی همگی با یکدیگر در ارتباط هستند.

منبع: میزان

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن