سیاسی

هفته وحدت باطعم زعفران

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۴ هفته وحدت باطعم زعفران

پیامبر بابوسه بر دستان کارگری ابو ایوب انصاری رفعت مقام کارگر و نیروی انسانی را در چرخه تولید و حیات اجتماعی و اقتصادی اسلام به ما یاد آوری کرد تاموقعیت های مختلف ما را ازتوجه به کارگران یعنی ارکان تولید غافل نسازد.

هفته وحدت باطعم زعفران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای طی یادداشتی درباره ضرورت وحدت و پرهیز از اختلاف و سوء مدیریت در حوزه مدیریت زعفران کشور و آشفته بازار طلای سرخ و جولان دلالان نوشت: در ایام نورانی ماه ربیع و هفته مبارک وحدت هستیم. روزهای زیبایی که جهان به نور پیامبر رحمت و رافت اسلام صلی الله علیه و آله و سلم منور می شود. همان پیامبر تمدن سازی که تمام پروانه هارا پیرامون شمع وجود خویش به طواف در آورده است.

هم ایشان که در ابتدای ورود به یثرب پیمان اخوت را میان انصار و مهاجرین برقرار کرد و تمام ظرفیت ها را به سمت تعالی اهداف اسلام هدایت کرد تا یثرب به مدینه النبی تبدیل شود و وحدت به عنوان رمز حیات و بقای اسلام در همه ی سالها و همه مکانها سرلوحه فرزندان ایمانی اش باشد.

پیامبری که بابوسه بر دستان کارگری ابو ایوب انصاری رفعت مقام کارگر و نیروی انسانی را در چرخه تولید و حیات اجتماعی و اقتصادی اسلام به ما یاد آوری کرد تاموقعیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی،مارا ازتوجه به کارگران یعنی ارکان تولید غافل نسازد.

اما متاسفانه ابوایوب های امروز از جمله زعفران کاران عزیز، خسته از جولان دلالان و ملول از جنگ خام فروشی طلای سرخ ،بادست های پینه بسته حاصل دسترنج و تلاش های یک ساله شان را اسیرتاراج خزان می بینند.

کشاورزان خراسان بزرگ ( رضوی، جنوبی و شمالی) امیدوارند که دولتمردان و نمایندگان مجلس فارغ ازتفاوت در نگرش های سیاسی و سلیقه های مدیریتی، پاییز امیدهای آنها را به بهار باورها تبدیل کنند و لحظه هایشان رابا طعم وحدت ورنگ زعفران جلا ببخشند.

در سال جهش تولید به یک نمونه از بی تدبیری و عدم هماهنگی آشکار در جلسه حوزه مدیریت زعفران کشور اشاره می شود که متاسفانه نتیجه این جلسه چیزی جز ایجاد نارضایتی در جمع بیش از ۵۰۰ هزار کشاورز و خانواده های آنها که بصورت مستقیم و غیر مستقیم در زنجیره تولید زعفران در سطح حدود ١١٤ هزار هکتار با تولید قریب ٥٠٠ تن طلای سرخ فعالیت دارند و صادرات زعفران در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته اند نبوده است.

جلسه با حضور اکثریت مسئولان مدیریت حوزه زعفران کشور ولی بدون نتیجه و …..شرح جلسه از زبان مسوول اصلی زعفران وگیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی:

* مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۰۳ آبان ۱۳۹۹ :

امسال با حمایت نمایندگان مجلس، در تاریخ ۱۲ مهرماه جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای ملی زعفران و مجموعه از صادرکنندگان در اتاق بازرگانی شکل گرفت و قیمت زعفران به ازای هر کیلو گل تَر، ۱۵۰ هزار تومان و به ازای هر کیلو پوشال ۱۶ میلیون تومان و به ازای هر کیلو نگین زعفران ۲۰ میلیون تومان تعیین شد و با موافقت وزارت جهاد کشاورزی این تشکل‌ها متعهد شدند که خرید تضمینی زعفران را آن‌ها امسال برعهده بگیرند و در همین راستا تعهد نامه‌ی خرید تضمینی زعفران نیز به امضا رسید.

وی افزود: متاسفانه اوج تولید گل زعفران شاهد آن هستیم که تعهدات داده شده درباره خرید تضمینی زعفران از طرف بخش خصوصی تحقق نیافته… که این موضوع موجبات ضرر و زیان کشاورزان را فراهم آورده است و باعث شده تا دلالان با سوء استفاده از فرصت این محصول با ارزش را به نازل‌ترین قیمت از کشاورزان خریداری کنند.

زینلی گفت: در چند روز اخیر با توجه به چالش‌های به وجود آمده در خرید تضمینی این محصول، کشاورزان خسارت قابل توجهی دیده اند

یکی از نمایندگان مجلس:

به این افراد بارها توصیه شده که با حوزه کشاورزی زعفران مدارا کنند و در غیر این صورت با اطلاعاتی که در دست داریم، دست های پشت پرده و مافیای زعفران را به مردم معرفی و خواهیم گفت چه کسانی با سوار شدن بر گرده زعفرانکاران در مشهد هتل دار شدند.

این مافیای زعفران چه کسانی هستند. چرا افراد وابسته به مافیای زعفران معرفی نمی شود؟!

چرا هر ساله با فرارسیدن فصل برداشت، ردپای دلالان در بازار زعفران پیدا می‌شود‌ و همواره سعی می‌کنند تا با پایین آوردن مصنوعی قیمت‌ها، حاصل دسترنج کشاورزان را با ارزان‌ترین قیمت غارت کنند.

سوال این است عوامل این آشفته بازار چه کسانی هستند؟! چرا با این عوامل فساد شناسایی و ریشه کن نمی شوند
قیمت سه کیلو گل تر در سال جاری از هشتصد هزار تومان تا یکصد هزار تومان نوسان قیمت داشته است؟!

در پایان بعد از بیانات حکیمانه رهبری معظم انقلاب در خصوص ضرورت جلو گیری از خام فروشی زعفران خدمت دولتمردان و جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس سردار جهادی و خستگی ناپذیری عرصه های مختلف خدمت به مردم، جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس، حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر رئیس محترم کمیسیون اصل نود سه رکن اصلی مجلس و مجمع نمایندگان خراسان بزرگ یک درس بزرگ از سیره عالم مجاهد شهید نواب صفوی یادآوری می شود:

وقتی از این عالم مبارز سوال می شود با حضور مرجعیت وقت حضرت آیت العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه چرا شما به عنوان یک طلبه علم اقدام به دوش گرفته اید
شهید نواب صفوی فرمودند برای اینکه من سرباز اسلام هستم و آقای بروجردی افسر و فرمانده تا زمانی که سرباز هست فرمانده به میدان نمی رود.

افسوس که در عرصه اقتصاد کشور جای شهید تهرانی مقدم ها و چمران و صیادها خالی است.

در هر حال شاید علت آشفتگی زعفران را عدم تدبیر بعضی دولتمردان بدانیم ولی آیا ما تمام و کمال مثل شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی ها در مقابل این مردمی که بهتر از مردم عهد رسول الله و امیر المومنین هستند انجام وظیفه کرده ایم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و رستگار.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن